Magiana
Trådstartare
Jag har sedan torsdag förrförra veckan haft problem med öronen. Egentligen har problemen funnits längre tillbaka men då har jag bara haft lite lock för öronen på morgonen och sen har det släppt, men nu är det konstant. Jag gick till apoteket när det blev så här och frågade efter Revaxör. Tydligen fanns det två sorter och jag fick frågan vilken jag ville ha. Den som var enklast att använda, sa jag, och fick då sprayen som är en olja man sprutar rakt in i hörselgången. Enligt han på apoteket kunde det ta några dagar innan önskad effekt uppnåtts.
Jag har nu som sagt använt detta i nästan två veckor, med endast några få undantag då jag glömt det. Jag har sprejat en gång i vardera örat, en gång om dagen.
Tyvärr är jag fortfarande lomhörd. Det är mest i vänster öra (som är mitt telefonöra) men jag har ibland upplevt att lomhördheten bytt sida fram och tillbaka.
Behöver jag gå till VC med det här? Det känns lite löjligt att gå till VC med en förmodad vaxpropp. De har väl viktigare saker för sig, framförallt så här i semestertider. Vad mer kan jag göra för att lösa det här och få tillbaka min hörsel?
Jag har nu som sagt använt detta i nästan två veckor, med endast några få undantag då jag glömt det. Jag har sprejat en gång i vardera örat, en gång om dagen.
Tyvärr är jag fortfarande lomhörd. Det är mest i vänster öra (som är mitt telefonöra) men jag har ibland upplevt att lomhördheten bytt sida fram och tillbaka.
Behöver jag gå till VC med det här? Det känns lite löjligt att gå till VC med en förmodad vaxpropp. De har väl viktigare saker för sig, framförallt så här i semestertider. Vad mer kan jag göra för att lösa det här och få tillbaka min hörsel?