Växer hon mer?

S

Sara87

Har ett fullblodssto på 2 år, hon är ca 161 cm nu. Kommer hon att växa mer?
Vet att fullblod är avlade för att vara färdiga när de är två så de ska kunna tävla, men gäller det bara "färdig i kroppen"? eller även på höjden?

Flytta tråden om den ligger fel.

Sv: Växer hon mer?

*puttar lite*

Finns de ingen på hela buke som har haft en fullblodsunghäst?
;):p

Jag har haft massor av fullblods unghästar och visst kan din häst växa mera!!
Ofta "stannar" fullbloden i växten när de sätts i galoppträning och det är inte ovanligt att hästar som tas ur träning lägger på sig ett par cm även om de har hunnit bli 5-6 år.

Oja, hon kan dra iväg säkert 5 cm till, många hästar stannar av och drar sen iväg senare. De växer ofta till 5 års ålder men ibland till de är 7... Så oroa dig inte för mycket!

Det är väldigt individuellt från häst till häst och under vilkaa förhållanden som hästen vuxit upp. Så utan att veta mer blir svaret både ja och nej. Hon kan vara i det närmaste färdig vuxen och hon kan växa mycket till.

åh vad skönt! är själv 175 så man hoppas ju på ett par centimeter till!

Tack så mkt för svaren!:bow::bow:

hej ja hon kommer nog att växa mer . men som någon sa så kan dom sluta att växa . jag har ett sto som blev hårt tränat som 1 åring som´jag senare köpte som 2 åring för att själv ha henne till galopp hon blev inte stor men vann 2st lopp i min träning .

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 508
Senast: Mabuse
·
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 674
Senast: Jerseyite
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 081
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
581
Senast: seahawk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits