peace

Trådstartare
Har för mig att det ska finnas ngt slags vax man kan "bygga" upp trasig hov med, t.ex efter en rejält utskuren hovböld. Någon som vet ngt om det och isåfall om det fungerar?

Sv: Vax?

Det finns en slags plast, equi....nånting, som man kan lappa och laga med, (har även använt det till att plasta till hornet om det har lossnat tex. med en tappsko) och som man kan sömma i. Funkar bra faktiskt!
Finns i vissa hästsportbutiker, eller hos specialliserade "hovslagar-affärer".

Sv: Vax?

Det finns en slags plast, equi....nånting, som man kan lappa och laga med, (har även använt det till att plasta till hornet om det har lossnat tex. med en tappsko) och som man kan sömma i. Funkar bra faktiskt!
Finns i vissa hästsportbutiker, eller hos specialliserade "hovslagar-affärer".

O tack snälla:bow:Är i stort behöv av det!

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
749
Senast: Ajda
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
2
Svar
21
· Visningar
2 941
Senast: Missemus
·
Katthälsa Nu har vi fått vinter på riktigt (rejält med snö och -10) och jag har missnöjda 😇 katter. Lilla fröken Tess har kortare päls och är...
Svar
7
· Visningar
341
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka