vattnet har gått, jag ska bli moster!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

emma74

Trådstartare
lillsyrran ringde nyss, det roliga är att hitills så är det en total kopia av hur min 1:a förlossning startade... och jag är sååååå nervös :crazy: :eek: fånigt va :D
 
Sv: vattnet har gått, jag ska bli moster!!!

nämen grattis!! :banana: :banana:

hoppas allt går smidigt och lätt!
 
Sv: vattnet har gått, jag ska bli moster!!!

det här är het otroligt...

MIN första förlossning startade med vattenavgång utan värkar utan någon förvarning av förvärkar eller något innan - lillsyrrans vatten gick igår, hon har inte haft några förvärkar och hade inga värkar när vattnet hade gått....

jag fick åka in på koll och en läkare konstaterade att ditt vatten har gått - "åk hem och vila och invänta värkar, du är välkommen om något händer"... lillsyrran får nästan precis samma kommentar t.om. idag på förmiddan...

när jag pratade med henne senast i eftermiddags så var hon på väg hem och skulle vila, hade inga värkar då... jag förutspådde att dom skulle börja komma när hon hade vilat fram på kvällningen och skämtade till det med att säga "jag slår vad om att du kommer känna att du vill åka in till förlossningen mellan 10 och 11 ikväll" (som jag gjorde) och gissa vem som just skickade ett SMS om att hon var på väg :idea:

så nu sitter jag bara och väntar på att hon ska leverera en kille klockan kvart över tre inatt (som jag gjorde) :D

är det inte helt sanslöst :eek:

nu ska jag ringa pappa och mamma mde förstås...
 
Sv: vattnet har gått, jag ska bli moster!!!

det bidde en liten kille på förmiddan, tydligen hade det dragit ut på tiden så dom fick ta till sugklocka, men alla mådde bra...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 396
Senast: Nevermind
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 212
Senast: Petruska
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 313
Senast: Magiana
·
Hoppning Hejsan allihopa!:) Jag har haft min ponny i lite mer än 1 år nu. Hon är 17 år, har tränats mkt. i dressyr av mkt. kunniga ryttare...
Svar
5
· Visningar
1 958
Senast: tolksele
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Provridning
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp