Vattenhistorier hitåt!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vattenhistorier hitåt!

Heira skrev:
Vill tillägga till er alla förstagångsföderskor att vattnet inte bara går och sen är det torrt (som naiva jag hade trott), utan det fortsätter att rinna efteråt också... LÄNGE efteråt... (Om inte bebis föds vill säga...)
Det har du rätt i! Jag hade fått tipset att köpa megabindor hem för att ha efter förlossningen och sån tog jag på väg till BB, den läckte inte igenom för mig.
 
Sv: Vattenhistorier hitåt!

Vattnet behöver inte gå med något plask.

Med alla mina tre barn så har barnmorskan fått ta hål på hinnorna för att vattnet ska gå, det har gjorts när jag har krystvärkar och bebis är på väg ut.:bump:
 
Sv: Vattenhistorier hitåt!

BM fick ta hål på fosterhinnan precis innan jag födde min dotter.
 
Sv: Vattenhistorier hitåt!

1: a - igångsatt, bl.a. genom försök att spräcka hinnorna som dock inte lyckades.
2: a - vattnet gick när jag gick upp på morgonen för att gå på toaletten, hann nästan in sen sa det ploff. Då hade jag haft småvärkar ett par timmar innan.
3: dje - vattnet gick på förlossningen
4: de - vattnet gick precis innan jag började krysta
 
Sv: Vattenhistorier hitåt!

Alltså,det är inte för alla vattnet går,för mig gjorde det inte det,dom fick ta hål på hinnan just innan jag hade öppnat mig helt,och inte ens då kom det särskilt mycket.

Däremot gick vattnet för min brors flickvän när hon var på max och åt,och det kom ganska mycket någon binda hjälpte inte tror hon böt binda tre gånger inna hon gav upp och gick ur toaletten.Det är en bra ide att ha plastad frotte i sänge bara "utifall att",det skadar ju verkligen inte...
 
Sv: Vattenhistorier hitåt!

Mitt vatten gick när jag gick på toa och kissade så det var smidigt. Det var mycket gult och med bruna klumpar i. Är glad det inte hamnade i sängen. Efteråt räckte det med en vanlig binda med vingar. Jag var osäker på om det var vattnet som gick (el slemproppen) men troligtvis var det det kom man fram till på förlossningen lite senare.
 
Sv: Vattenhistorier hitåt!

Jag var lite besviken att dom fick ta hål på hinnan på mig, för att få igång allt ordentligt...(min son tog sin lilla tid att komma ut... typ 13 timmar EFTER att dom tog hinnan!!) :crazy:
Men jag kan minnas att det sa plopp och sen blev allt blött.. tror att sambon hoppade ur vägen!:smirk:
 
Sv: Vattenhistorier hitåt!

Med nummer 1 så gick vattnet hemma samma dag jag hade BF.
Vi hade kompisar på fika och jag skulle just hälla i vatten i kaffebryggaren. Precis när jag häller så forsar det ljummet vatten utmed benen. Jag fattade ingenting, trodde att kaffekannan gick sönder, men fick inte ihop det eftersom det vattnet var kallt...
Jag kan ju säga att några bindor hade inte stoppat den floden och jag var totalt dyngsur när jag kom in till förlossningen.
Sonen föddes senare på natten.

Med nummer två tog de hål på hinnorna i samband med förlossningen och han föddes någon minut senare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp