Vätskeansamlingar... och en del funderingar

Status
Stängd för vidare inlägg.
D

dorisdoris

Är det möjligt att börja få tjocka fötter i v 8? Har aldrig fått det förut, så jag börja ju fundera...

Sedan så: Jag gjorde ett VUL för 1.5 och då hade jag gått 6 + x, dvs var i vecka 7, men enligt mina (hobby) beräkningar så borde jag ha varit i vecka 9. Om läkarens beräkningar stämmer så har jag mått illa/haft ont i brösten från dag 1 (14 om vi skall vara exakta :smirk: )

Så nu kommer mina funderingar; jag håller på att oroa ihjäl mig att ebisen slutat växa och att jag kommer att få missfall när som helst, samt (btw) att bebisen (om jag inte kommer att få missfall) kommer att födas med missbildningar (gomspalt eller vad det nu är) pga litet intag av folsyra (kräks av vitamintabletterna).

Sv: Vätskeansamlingar... och en del funderingar

Gomspalt??? :confused: Av vilken anledning??? Mina bröder är födda med det, de fick det för att mamma var förkyld just den veckan när det växer ihop vid munnen/gomen... Därför så engagerade sig inte hennes kropp i fostrena utan koncentrerade sig på hennes kropp ist...

dorisdoris skrev:
Är det möjligt att börja få tjocka fötter i v 8? Har aldrig fått det förut, så jag börja ju fundera...

Sedan så: Jag gjorde ett VUL för 1.5 och då hade jag gått 6 + x, dvs var i vecka 7, men enligt mina (hobby) beräkningar så borde jag ha varit i vecka 9. Om läkarens beräkningar stämmer så har jag mått illa/haft ont i brösten från dag 1 (14 om vi skall vara exakta :smirk: )

Så nu kommer mina funderingar; jag håller på att oroa ihjäl mig att ebisen slutat växa och att jag kommer att få missfall när som helst, samt (btw) att bebisen (om jag inte kommer att få missfall) kommer att födas med missbildningar (gomspalt eller vad det nu är) pga litet intag av folsyra (kräks av vitamintabletterna).

det är inte gomspalt utan ryggmärgsbrock du tänker på.. men oroa dig inte - det finns faktiskt folsyra i man man äter med...

Var vell det jag tänkte... Inte hade "småbarnens" gomspalt med folsyra att göra...

"Folsyra kan eventuellt förebygga så kallade neuralrörsdefekter, till exempel ryggmärgsbråck, och läpp-gomspalter."

Så jo, bebisar kan få gomspalt av att mamman äter för lite folsyra...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 108
Senast: Zody
·
  • Låst
Övr. Barn Förlossningsberättelse Tisdag 27 december på kvällen gick slemproppen och vad jag misstänker är sipper av fostervatten. Onsdagen...
Svar
10
· Visningar
2 011
Senast: Sanette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark