Vätska i senan!

H

Hot Shot

Vad kan det vara om hästen vissa dagar känns lite "bubblig" om man känner längs med ena senan, som om det är vätska i, dock inte tjock i benet? Man skulle antagligen inte tänka på det om det vore likadant i andra benet, så lite känns det?? Han har tidigare fått ett slag på senan (i somras) men svullnaden gick ned efter några dagar...

Sv: Vätska i senan!

Jag skulle känna med upplyft ben, då kan man knipsa runt böjsenorna och gaffelbandet och känner bättre om det är någon skillnad i själva senan mellan höger och vänster. Alla förändringar i böjsenor tycker jag är något man ska ta på stort allvar och hellre ultraljuda en gång för mycket än en gång för lite.
mvh
Lejonelle

Sv: Vätska i senan!

Idag var han torr i båda benen.

Lyfter man upp benet och känner finns ingen som helst skillnad, även de dagar han har som små bubblor i benet. Han är så kanske 2-3ggr/v. Han är liksom jämn i båda benen förutom dom här små gelé/vätskeplupparna som rör på sig när man drar med fingrarna längs ned med senan....lite svårt att förklara... ;) Antagligen är det ingen man ens skulle lagt märke till om han aldrig hade fått det här slaget på benet och tiden efter det blev det ju att man kände igenom benet på honom supernoga.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 001
Senast: animalasia
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 535
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
546
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar