Västtrafik, borde införa hundbusskort =P

xDollyx

Trådstartare
Ja eller vad tycker ni som bor så olyckligt som bland annat mej där vi måste betala, vad blir det nu efter prishöjningen 15 kr per kupong.
Jag har inget emot det i stan, men när man tex ska åka till göteborg blir det 15kr gånger 6 kuponger lite mastigt för mej som numera kommer resa med två hundar.. Oftast åker jag tåg och då brukar jag låta konduktören bestämma om jag skall betala eller inte. fult jag vet, men jag är en fattiglapp hehe.
Och känns lite taskigt när mina hundar tar mindre plats än tex väskan jag har med mej.

tycker det vore bra med en såndär gratisgräns som dom har i värmland va?

ELLER! så skulle man kunna ha ett hundbusskort =), hade passat iaf mej bra! för jag har inget emot att betala, men det blir ju så hiskeligt dyrt, i motsatts till vad de tar upp för plats liksom..

sen får man ju alltid ta hänsyn till div allergiker osv, självfallet.

men vad tycker ni andra som åker buss med era jyckar mycket?

Sv: Västtrafik, borde införa hundbusskort =P

Betalar du barn pris för hundarna eller? här får man ta med sig två barn på busskortet och det borde väl gälla hund med tycker man.

japp vi får betala barn/ungdomspris för hundarna =/

och har jag dem i koppel ska jag ju betala, däremot har du katt, i bur behöver du inte betala. så brukar när jag kan ha med mej buren, låtsas att det är katter =P
men varken jag elelr min hund trivs med buren, så oftast blir det utan. Gammeltiken gilalr buren, men lille herrn gilalr att sitt ai mattes knä o kolla ut genom fönstret =)

Skumt att du måste betala för så små hundar. kan man ha dem i knät borde man verkligen inte behöva betala.

ne det är en papillon och en phalene, så inte tar de mycket plats inte..

Usch vad löjligt att man måste betala för att resa med hund! Gäller det även korta resor eller bara långa? :crazy:

Det gäller alla resor. Västtrafik är ena snikna jävlar blir ju att man kör bil istället.

Men herregud vad tänker de med?! I tider då man dessutom ska tänka på klimatet så borde de ta bort den där töntiga idén, dessutom klarar sig uppenbarligen andra delar av landet utan den. :mad:

gäller alla, så omjag ahr bråttom o måste ta bussen från mej, och två hållplatser till stan, måste jag ändå betala ungdomspris för hunden.. även fast han e mindre än de flesta männsikors väskor.

Senast ändrad:

jamen elelr hur, det är ju nte precis så att man tar med hunden/hundarna på bussen för att det är roligt och extra bekvämt.:devil:

Här får man ha 2 hundar med gratis, oavsett storlek. :D Jättebra tycker jag!

Ja det är super. Men jag tycker att du ska föreslå till västtrafik att införa ett "hundbusskort" om dom har såna hiskeliga priser.

Jag som bor i Stockholm trodde ju självklart att busschaffören skämtade med mig.

Men nej han ville ha betalt för min hund. :confused:

Jag betalade och sa sedan till min tös att hoppa upp på sättet brevid mig eftersom jag kan tycka att om jag nu måste betala så måste väl även hundarna få sitta mjukt under resan?

Man kan väl alltid köpa ett rabattkort på 100kr för ungdom? Reser också med västtrafik men det är sällan jag behöver betala för hundarna.

Jag som bor i Stockholm trodde ju självklart att busschaffören skämtade med mig.

Men nej han ville ha betalt för min hund. :confused:

Jag betalade och sa sedan till min tös att hoppa upp på sättet brevid mig eftersom jag kan tycka att om jag nu måste betala så måste väl även hundarna få sitta mjukt under resan?

Om folk kunde sluta sätta sina hundar i bussätet,så kanske det skulle vara gratis för hundar att åka buss...

Vad tror du att städpersonalen får göra när det suttit en skitig hund i sätet?
Jo,städa lite extra,lika med att det tar längre tid,lika med att pers.kostnaden blir dyrare...

Så klaga inte på att det kostar att åka buss med hundarna om dom ska sitta i sätet,för att man fick ju betala,då måste dom minsann sitta i sätet och inte på golvet...

Att västtrafik tar betalt för hundar är helt vansinnigt. Såvida inte chauffören säger till mig (händer extremt sällan) så brukar jag låta bli att betala.
Kontrollanterna brukar säga något i stil med "du vet väl att du måste betala för hundarna va?" och då ser man bara lagom oförstående ut :angel: så går dom för det mesta vidare. Någongång har dom sett till att jag har betalat men för det mesta bryr dom sig inte om att följa upp det. Jag har säkert stött på kontrollanter fyra fem gånger och jag har aldrig fått något böter för att jag inte har betalat för hundarna.

Men det jag egentligen ville komma till är att dom nyligen har ändrat så att upp till två hundar åker på en ungdomsbiljett. Dessutom kan du faktiskt köpa ungdomsmånadskort om jag tolkar det här rätt:

vasttrafik.se skrev:
Resa med sällskapshund med Västtrafik:
Hundar kan resa på områdesladdning för ungdom och enkelbiljett till ungdomspris. En laddning eller enkelbiljett gäller för upp till två hundar när de följer med en och samma person. Hundar kan inte resa på Fritidsladdning. Hundar behöver inte betala särskild nattaxa eller expresstillägg.
Alla hundar betalar samma pris oavsett hundens ålder eller storlek.

jo det är ju det jag gör nu, men ska jag betala för 2 hundar, fram och tillbaka till göteborg, som är våran vanligaste rutt, så blir det ju 6 kuponger, per hund, per väg.. lite tröttsamt. som att betala dubbelt för mej själv. elelr dte är dyrare för hundarna haha.

två hundar blir ju 12 kuponger/väg, och jag betalar 11 kuponger/väg.

heh ja, men jag bruakr lägg aut handduk eller jacka som hundarna får ligga på =P

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 421
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka