Varulvslekspecial i storskogen

Status
Stängd för vidare inlägg.

glömmerallt

Trådstartare
Inledning
I en avlägsen ände av världen invid ett stort berg ligger en liten by helt avskuren från omvärlden av en mörk och dyster skog som är hemsökt av varulvar. De utsvultna bestarna har börjat göra räder in i byn och innevånarna fruktar för sina liv och samlas till ett stort rådslag där de beslutar sig för att ta upp kampen med ulvarna. Kommer de att lyckas eller att gå en plågsam död tillmötes?

Tillvägagångssätt:
Dag: Alla deltagarna röstar
Natt: Ulvar och bybor med specialkrafter jobbar flitigt

Regler:

Endast ulvar får snacka utanför tråden, gäller även spökulvar.

Röster samt röständringar ska göras i fet stil, exempel: glömmerallt röstar på Mammas. Om ni ändrar eran röst var snälla att skriv vem ni ändrar från.

Alla former av hintar om sin egen roll eller eventuell dubbelnicksroll är strängt förbjudna

Onda vinner när ulvarna är fler än de goda

Lekledarens ord är lag

Ta det lungt, rollerna kommer snart

Sv: Varulvslekspecial i storskogen

Hittat hit å undrar försynt om vi kommer att få en rollista :p

Jag tror jag sa ta det lugnt;)

Var vänlig och läs igenom rollerna noga då jag kan ha gjort en del småändringar i hur rollerna fungerar.

Rollbeskrivningar:

Alla specialroller måste göra sina val genom att skicka pm till lekledaren före nattdeadline om inget annat anges. Svaren kommer efter deadline. Det går givetvis bra att skicka in sina val redan innan dagdeadline om man inte har möjlighet att vara inne mellan dag- och nattdeadline.

Goda:

Siare: Får varje natt sia i sin spåkula för att ta reda på rollen på en deltagare. Imun mot att råka dödas av Jägaren

Siarens lärling: Siar också i en spåkula men har inte riktigt bemästrat konsten och kan därför bara se om någon är god eller ond.

Ängel: Skyddar varje natt någon från att bli uppkäkad av ulvarna.

Ängelns lärling: Har samma förmåga som ängeln men kan bara skydda någon varannan natt. Detta sker ojämna nätter.

Häxa: Förhäxar en deltagare så att dennes röst inte räknas, det är dock deltagaren helt omedveten om.

Jägare: Tar vid sin död med sig valfri deltagare in i döden, Valet måste vara gjort i förväg men jägaren kan ha ett ”stående val” som den när som helst fram till sin död kan ändra och måste inte följa nattdeadline. Om Jägaren inte gjort något val så lottar LL vem som ska dö därför är det viktigt att jägaren gör ett val även om den känner sig osäker.

Röstfifflare: Har varje dag en extraröst som pmas till LL, för extrarösten gäller samma deadline som för rösterna i tråden.

Spion: spionerar varje natt på övriga specialare och får därför lite info om de andra rollernas val (Observera att den inte kommer få all information eftersom jag tycker det blir för mycket när jag har så många specialroller med). Information spionen får kan variera från natt till natt och vilken information som ges när kommer vara en hemlighet mellan spionen och LL

Trollkarl: Trollar varje natt vem en annan deltagare ska rösta på följande dag, väljer alltså både vem som ska lägga rösten och vem den ska landa på. Den som blir trollad att rösta efter trollkarlens vilja blir meddelad detta av LL efter nattdeadline. Den trollade måste också motivera sin röst och får inte hinta om att den blivit trollad.

Välsignad Spionlärling: Får lite av spioninfon samt överlever en ulvattack är också immun mot Jägaren.

Onda:

Ulvar: Får välja någon att käka upp varje natt samt får lite spioninfo varje natt.

Ond siare: Får varje natt sia i sin spåkula för att ta reda på rollen på en deltagare. Har som uppgift att använda sin information för att hjälpa den onda sidan att segra. Tack vare sin förmåga kan den undvika en första ulvattack, lyckas dock inte lika bra om den blir utsatt för en andra attack.

Här kommer deltagarlistan

Bumpo
Handduk
Hedinn
HollyGoLightly
Karamelldrottningen
Lillgrådis
Mammas
MrX
Myrten
Niyama
Paddington
RainbowDash
Sasse
Slim_Shady
Vax
Vira

Har hittat hit!

(Och väntar väääldigt lugnt tålmodigt på min roll ;))

NU är alla roller skickade, hör av er om ni inte fått något pm.

Preliminär Dag Deadline 21.00 Torsdag! Om det fungerar för alla, jag kommer skjuta upp det till fredag kväll om inte alla nick skrivit i tråden före 19.00 i morgon.

På bussen hem. Jag har hittat leken, men imorgon blir aktiviteten kvällsansluten.

OBS! Regeltillägg:

Jag kommer inte att godkänna röster och pm som inkommit efter respektive deadline.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka