Vårtplåstret Trans-Ver-Sal

Vårtvävnaden ska helt lösas upp av salicylsyran. När vårtan ramlat av/du har kunnat avlägsna all vårtvävnad från vanlig hud är behandlingen klar.

Jag tyckte jag kunde se ganska tydligt efter några dagars applicering av salicylsyra vad som var "frisk hud" och vad som var vårtvävnad.
Var noga med att fila och blötlägga innan. Jag höll på i 7 veckor innan jag tröttnade och gick på laser istället.

Vårtvävnaden ska helt lösas upp av salicylsyran. När vårtan ramlat av/du har kunnat avlägsna all vårtvävnad från vanlig hud är behandlingen klar.

Jag tyckte jag kunde se ganska tydligt efter några dagars applicering av salicylsyra vad som var "frisk hud" och vad som var vårtvävnad.
Var noga med att fila och blötlägga innan. Jag höll på i 7 veckor innan jag tröttnade och gick på laser istället.

Hur göra med huden runt om som släpper?
Jag filar och försöker blötlägga, svårt att får det bara på vårtan bara. Om det nu är en vårta 🙄

Kanske är bäst att få bekräftat att det är en vårta om du är lite osäker? Surt att lägga flera veckors tid på behandling som kanske inte löser problemet hade jag tänkt 😬 Är det ev. vårta på hand eller fot?
Är det väldigt mycket frisk hud som blir påverkad? Några mm brukar man få räkna med för att ha marginaler så att hela vårtan behandlas

Kanske är bäst att få bekräftat att det är en vårta om du är lite osäker? Surt att lägga flera veckors tid på behandling som kanske inte löser problemet hade jag tänkt 😬 Är det ev. vårta på hand eller fot?
Är det väldigt mycket frisk hud som blir påverkad? Några mm brukar man få räkna med för att ha marginaler så att hela vårtan behandlas

På ett finger. Använder det lilla plåstret, så ca 6 mm i diameter. Känns dumt att åka till en läkare för en sån sak.

Tänker att man kan visa upp om man är hos ssk eller läkare i annat ärende om det ser atypiskt ut/inte svarar på behandling inom typ 3 månader

Om vårtan är betydligt mindre än plåstret kan nog vårtmedelspenna eller Verruxin vara snällare mot huden runt omkring, då man kan kontrollera appliceringen. Men som sagt, några mm av huden runt omkring behöver man i regel offra.
Är frysbehandling inte ett alternativ?

Liknande trådar

Kropp & Själ Är det nån härinne som varit i kontakt med jourhavande präst? Hur var det? Kändes det som det gav nåt? Är inte troende och tvekar även...
2
Svar
26
· Visningar
2 058
Senast: nullo-modo
·
Kropp & Själ Okej, jag måste ha glasögon. Och jag vill veta kostnad mellan tummen och pekfinger. Jag förstår att bågar är en kostnad och glaset en...
2
Svar
32
· Visningar
586
Kropp & Själ Efter att jag ätit fick jag yrsel, ett konstant högt sssshhhh-ljud i huvet/örat på höger sida, blev varm och högre puls (kunde inte...
Svar
6
· Visningar
401
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag vill ha en träningsapp där jag själv kan välja både på färdiga pass men också lägga ihop egna övningar till egna pass. Finns det...
Svar
15
· Visningar
197
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama