Vart kan man köpa dessa sadlar?

Sv: Vart kan man köpa dessa sadlar?

Vart kan man köpa sadlar med breda och tjocka horn?
Som på denna bild: http://www.mikebeck.com/Photos/detail.php?pID=36

Sadeln på bilden är en Wade och det enda stället som jag tror har sådana sadlar i Sverige är Milsta western som säljer Wadesadlar från McCall Saddlery. I princip alla bättre märken har dock wade saddlar i sitt sortiment och själv har jag en från Courts och den är helt underbar!!!!

Sv: Vart kan man köpa dessa sadlar?

Du har nog fått orsaken till hornets form om bakfoten. Det är inte tjockt för att sadeln/hornet skall hålla, utan för att (historiskt) repet skall hålla. Det kallas för Wood post, eller Slick horn.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Vi ska testa en Ordo Victoria på vår ponny. Jag har bara sett den på bild, så vet inte ens om den passar än.. men.. jag känner inte till...
Svar
7
· Visningar
872
Senast: Robina
·
Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de...
2
Svar
21
· Visningar
3 684
Senast: Lixiigirl
·
Utrustning Har verkligen ingen koll på det här med sadlar så jag provar här. Har precis köpt en d-ponny och fick med en Prestige Golden Star som...
Svar
7
· Visningar
1 310

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka