Vart hittar man snygga träningskläder?

western_wannabe

Trådstartare
Precis som rubriken säger: Var hittar man snygga & funktionella vardags-outfits för träning och stallarbete? Vilka märken föredrar ni? Tips på web-shopar? Vad tycker ni själva är snyggt?

Ska tillbringa närmsta halvåret som läktarryttare, och får inte använda mina nya show-outfits, så jag tänkte unna mig lite nya kläder som "plåster på såren" :) Alla tips och inspiration är välkomna!

Sv: Vart hittar man snygga träningskläder?

Snygga vardagsoutfits??? :cool:

Hmm.... antar att du skulle få slag om du fick se mina "vardags outfits" :angel:
Har inga råd att ge i den avdelningen tyvärr, mer än hållbara, sköna och slitstarka kläder man trivs i.

Jeans och tröja is the shit!
Jag brukar köpa jeans i vanlig klädaffär, går utmärkt. Tröja likaså.
Just nu har jag en mycket elegant flanellskjorta som jag hittade i min fars garderob för ett par år sen :D Blir jag kall drar jag SLU-jackan över (softshell, drar åt sig päls men håller ut vind).

Varför krångla till det i onödan? :D

Men var har hänt? :(

Jag kör med jeans och tröja. Och en snygg klubbjacka tycker jag när man glor på tävlingar ;)
När jag är ute och jobbar så blir det joggingbyxor, på sommaren ridbyxor :D Det kallar jag bekvämt!!

Eh... ja alltså, jag är frusen av mig så nu på vintern är det ju ala michelingubbe. Om det är riktigt kallt så är det gröna militärtermobrallor, och annars långkallingar och överdragsbrallor -som för tillfället har spruckit i grenen så det sticker ut vitt foder.

Till det militär undertröja med hals som sticker upp i halsen (fryser jämt om halsen), nån gammal tröja och världens fulaste rutiga fodrade fleecejacka (a la skogshuggar look)

Till det en hemsk mössa och såna där neoprenstövlar som går att vika ner/dra upp o som sitter tätt, jag har dom uppdragna till benen så brallorna liksom puffar ut vid knäna. Vantar är också ett måste och ingenting (och då menar jag verkligen ingenting) matchar!

Sommartid om det är varmt ser man mig oftast i keps eller solskärm, stor skjorta/linne, shorts och boots (Detta är inte urtjusigt!). Jag kan inte jobba i något annat än boots.
Min "bonnabränna" syns således inte bara på armarna utan även halvvägs på smalbenen i form av westernboots skaft. Till detta hör då att jag är blek som en alvedon alternativt röd som en indian.

Och vid minsta sol eller ljus, ALLTID gigantiska solbrillor (såna som täcker halva fejat), sommar som vinter.

Det värsta är att jag inte tänker på detta, och då ibland ofrivilligt hamnar på bild. (vilket malumbub kan intyga) Lär mig aldrig utan får alltid samma chock när jag sedan ser mig själv.

:cool:

Skulle nog vilja att malmbub delar med sig utav en bild! ;):devil:

SJälv ser jag inte heller så snygg ut, iaf inte vintertid.
Fleccefodrade byxor (långkallingar under), rejäla kängor som dras upp med dragkejda så det oxå blir en sån där puff halvvägs upp på smalbenen.
Rosa/ljusblå handskar (det endas som var kvar så vi buffrade upp några) en sån där gul reflexjacka som täcker mer än rumpan, är lite lagom stel och kragen går hela vägen upp till öronen. Till det en halsduk och en knallrosa mössa (som för övrigt varit med mig sen jag var 7 år).

På sommaren är det lite tjusigare, jeans (köper ofta mina stalljeans på rean på gina tricot eller liknande (måste ha långbyxor på sommaren då jag är jätte allergisk mot gräs)) Linne/t-shit/piké till det. Boots eller avlagda gympaskor till det.

Ska man glo och grooma på tävling som blir det fräscha stalljeans, piké och en klubbjacka =) Fräsch o inte skitig helt enklet, inte så mkt mer.

Tja, jag kanske inte heller klär mig exceptionellt snyggt till vardags, men ibland när man tittar på tävlingar, åker och tränar för någon speciell eller ska göra andra hästrelaterade besök tycker jag att det kan vara kul att klä sig i annat än en sunkig tröja och jeans fulla av gräsfläckar. Finns ex. snygga jeans med dekoration, snygga tröjor man inte vill skita ner med smuts, spån och halm o.s.v. Sådant vill jag ha tips på =) Vi som lägger så mycket energi och pengar på att hitta tävlingsoutfits och bling hit och dit borde väl kunna få se lite roliga ut även till vardags:idea:

Ok, men tips då på hyggligt funktionella kläder som jag tycker är snyggt men uppenbarligen aldrig lyckas klä på mig:

Sköna jeans, jag gillar lite bling om jag ska vara "fin" annars ett par välsittande wrangler, cowboy classic eller liknande för arbete.

Luvtröja, gärna bling på den också. Finns ju både tjockare och tunnare beroende på väder, jag gillar att dom slutar mitt på rumpan typ då är dom smidiga att rida i också (utan att man måste visa hela lagårdsdörren)
Finns ju andra fina modeller på tröja och "tröjjacka" nu också, med och utan bling, lullull osv.

Väst, super att kombinera med luvtröja/annan tröja o finns också i snygga modeller/olika tjocklekar!
För riktigt arbete så är ju kanvas jackorna hyggligt snygga också!

Boots -ja det har jag i prinicp alltid utom på vintern för jag har ännu inte hittat några riktigt halkfria boots.

Keps, finns också snygga med bling eller utan. Jag gillar också solskärmarna om det är sommar. Vill ha håret i tofs o det funkar bäst i keps/skärm

Så vips är du pimpad! Jag gillar bling men det kan man ju tona ner om man absolut måste :D

Nu börjar det ju likna något ;)

Tips på märken / webshopar o.s.v. ? Gärna europeiska så att man slipper tull & höga frakter! Har redan kikat på Rods, men föredrar som sagt att slippa tulla...

Alltså ni skulle se mig när jag går här hemma o jobbar.... :crazy:

Du är inte ensam..."bekvämt/varmt/funktionellt" är liksom det som styr för mig...och ska jag vara "läktarryttare" så slänger jag på mig jeansen och skjortan/tröja...ja vad vädret säger åt mig att ha :D

Själv handlar jag ju inte så mycket snyga kläder :cool: men på de större tävlingarna finns det oftast utställare med såna kläder! Jag skulle kolla in Highridge Hounds & Horses, Luma Trading (grossist, men i Sverige kan säkert guida dig vidare till en butik) och Lazy Hill till exempel. Alla i Sverige!

KL: Makens vardagsoutfit bestar av: Wrangler jeans, ALLTID skjorta - MNM ar att foredra. Ev en tjock bla vast, och vid "finare" tillfallen hans MRCA Finals jacka. Boots, sjalvklart, karlf-n kan inte ga i nagot annat.

Min vardagsoutfit utanfor garden: Stretchjeans (jag star inte uuuuut med wranglers hoga midja, blir tokig, sa jag kor pa bekvama stretchjeans) nan tanktop, eventuellt en skjorta om det ska vara "fint" och min beige vast. Fraga inte om marken... da och da blir det Old Sorrel trojan om det ska vara lite blingigt ;)

..fast... petar jag bara runt har hemma sa kan man se mig i allt fran avklippta gamla jeans o hans gamla skjortor till en skitig HOBO jacka (underbart marke f.o. taligt o praktiskt.. men finns nog inte i sverige) o min overall som Ska vara svart men just nu verkar ha antagit nagon form av smutsbrungra... Favvo just nu ar enorma fleecebrallor ala pj's, en rumplang tshirt o en sweatshirt. O virkade strumpor i rosa, orange o gult.

Min vardagsoutfit utanfor garden: Stretchjeans (jag star inte uuuuut med wranglers hoga midja, blir tokig, sa jag kor pa bekvama stretchjeans)

Meeeen det finns ju massor av härliga wrangler modeller nu! Man måste inte ha cowboy cut som gör att man ser ut som en lagård med blöja i! (även om jag tycker dom är djävulsk sköna och bra att rida i) :D

Finns stretch, low cut, o allt vad man nu trivs i!

Håller dock med om att stretch är det skönaste som finns!

Highridge har jag spanat in, och även hittat en del OS till bra pris utomlands. ?Ska spana in vad Lazy Hill har, och Luma... Grejen är lite att jag vill köpa på nätet då jag är förpassad till sängen ett bra tag framöver. Någon som tips på märken eller webshoppar som finns i ex. tyskland?

Tänkte börja med att unna mig en snygg tröja och kanske en väst =)

..old habits die haaard.. LOL jag ser "wrangler" o gar at andra hallet >.< Bekvamaste jeansen just nu ar mina JAG jeans (vilka, givetvis far mig o borja garva varende gang jag laser market..) Men... nasta gang vi aker till cowtown sa far jag kika lite...

Western: ebay! Ebay ar sa bra.... *smygkar* dar hittar man det mesta trevligt...

Önskar att jag fattade hur det funkar att handla på E-bay (har ju trots allt köpt en hel del på tradera) men jag blir så förvirrad av allt... Så jag vågar inte :D

Luma hade ju hur snygga grejer som helst, måste försöka hitta någon på nätet som säljer det! Tack för tipset Wrangler :bow:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka