Vart hittar jag tävlingar?

Inka-90

Trådstartare
Jag har tidigare inte tävlat något pga olika anledningar men känner nu att jag vill ut o tävla lite.
ska göra debut i dressyr till sommaren tänkte jag., men vill gärna starta några clear round i hoppning för att både jag och hästen ska få mer erfarenhet.

Men, till frågan: hur hittar jag tävlingar?

Sv: Vart hittar jag tävlingar?

Kolla på ridskolors hemsidor. Nästan alla ridskolor brukar ha små clear rounder :)

gå in på distriktets hemsida och klicka på anslagstavlor och sedan finns det en underrubrik "Pay and jump-ride-drive" kan även finnas under "klubbaktuellt."

Rätta mig gärna om jag har fel, men måste man inte tillhöra en klubb för att få tävla? Och isåfall borde det vara tämligen enkelt att se på deras hemsida eller i stallet när de har tävlingar...typ?

Du har fel ;)

Eller delvis. Nu för tiden finns det ju pay n jump/clear rounder / banhoppningsträningar på klubbar där alla är välkomna.

Det är bara på klubbtävlingar man måste vara medlem i just den klubben.

Ett annat alternativ är att starta en vanlig lokal tävling i avd B, de rids ju alltid som clear round. Numera så finns det ju ingen övre åldersgräns för att få starta i avd B.

visst är jag med i en klubb men skulle vilja åka runt till fler ställen på smätävlingar för på hemmaklubben är ju hästen van att vara.

Vilket distrikt menar du?

Det lättaste är att gå in på Svenska ridsportförbundets hemsida och klicka vidare på distrikt så kommer alla olika upp.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 308
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 320
Senast: Lady_S
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 417
Senast: hhere
·
Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
720
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2