Vart hitta Amma till föl?

K

KESO

Letar efter en Amma till ett litet Arabföl i skåne.
Nån som vet något?
Har kollat ASVT's hemsida, men finns det fler ställen man kan kolla på?
:bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow:

Ring gärna djursjukhusen.... det var så jag hittade mitt stos "adoptivföl"

Lill / Stall Nöbbeled

Jag tror att distriktsveterinärerna har mer koll på vad som händer ute i stallen. Jag har själv fått tag i en amma genom att ringa runt till distriktarna för några år sedan. Även i år fick jag hjälp att få kontakt med en eventuell amma den vägen, även om det blev en genom ASVT sedan.
Den "adoptionen" gick mycket bra och efter ett par dagar hade stoet accepterat det nya fölet som sitt eget. Detta var inte vårt eget föl men vi var med och hjälpte till en del i början.
Hoppas det löser sig för er också!
Lycka till och var envisa om ni hittar ett lämpligt sto. Det kan ta ett par dagar innan det fungerar. Man får vara lite tuff mot amman så hon inte skadar fölet eller er.

Prova med att ringa in till radio stella. Där var ngn som hade ett sto som mist sitt föl som ringde in där förra veckan o efterlyste ett föl. Det kanske är försent med just det stoet men radiokanalen når ju ut till många i skåne. Lycka till.

Tack för alla svar :)
Dom har provat med två ammor och det gick inge vidare.
Så nu är den tredje på väg ner till Skåne, hoppas att det går bättre :crazy:

Vadå provat två ammor och en tredje på väg??
:eek:
Så himla snabbt brukar inte stona acceptera fölet att det bara är att släppa ihop dom och ge upp på en gång om stoet surar! Är man ihärdig så brukar det inte vara några problem.

Jag känner dem (uppfödarna), de tillhör ett av de välkända arabstuterierna i Sverige, men det hjälps ju inte alltid!
Hoppas att de lyckas rädda fölet ändå! :p

Nu har fölet fått en ny mamma :bump:
Och det blev kärlek vid första ögonkastet för båda :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan! Jag söker ev en amma till våra rottweiler valpar. Tiken fick akut kejsarsnitt den 27/6 och efter det har inte tiken mått bra...
Svar
10
· Visningar
1 548
Senast: ingela119
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
363
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka