???
Jag upprepar:
Vad som är äldre beror mer på hunden än åldern, men efter 7-8 år ungefär. Tåls att tilläggas att jag har ras som vanligtvis blir 10-12 år.
Om alla blodprover är topp, hunden är i bra kondition osv så är inte 7 år någon ålder. Som jag skrev, det beror mer på hunden än på åldern. Men så antar jag att din ras blir äldre än 10-12 år, det är väl en liten ras? Min ras blir kanske runt 10, och då är 7 år ganska gammalt och en del hundar ganska risiga vid den åldern.
Jag har sövt en gammal hund, och det gör jag inte om. Han vaknade men blev aldrig sig själv. Jag vet flera som har sövt sina äldre hundar som har vaknat upp med hjärnblödningar, senast förra veckan, den risken utsätter jag inte mina hundar för.
@Milosari @Malibu_Stacy @Monstermom Här är anledningen så slipper jag skriva flera inlägg ang det.
Ang blinda hundar. Jag vet blinda hundar som klarar sig ja, men det är hundar som fötts blinda eller blivit blinda med tiden. En fullt seende hund som man plötsligt tar bort ögonen på, det skulle inte jag göra.