Vart finns lagen om 2 hästar?

P

ponny_

Vad finns lagen vilken sida om att hästar måste vara 2?
går det inte att ha en shettis med en get eller får?

eller måste de bli häst och häst?

skulle vara bra att veta

Sv: Vart finns lagen om 2 hästar?

Vet ej vad det gäller lagen. Men är inte den viktigaste frågan huruvida shettisen mår bra av att gå utan artsfränder, då hästar är starkt präglade flockdjur?

Blev ingen sån lag. Det är helt ok att ha annat sällskap till en ensam häst men det är att föredra om den kan gå med hästar eller andra betesdjur.

Vet ej vad det gäller lagen. Men är inte den viktigaste frågan huruvida shettisen mår bra av att gå utan artsfränder, då hästar är starkt präglade flockdjur?

:bow: :bow:

*kl*
är inte baktrerie risken högre om hästarna får gå med enget eller får?

Jag vet inte om den lagen gäller ännu men man behöver inte ha en häst som sällskap, ska tydligen kunna räcka med en kanin eller liknande!! Jag är inte helt säker men jag tror det är så..Knäpp lag alltså..
//C*

Man måste inte ha hästsällskap, men som god hästmänniska tycker jag att man ska ha det.

Köpte för många år sedan en liten varmblodsdam som var uppväxt med endast kor,hon fick panik varje gång hon såg en annan häst:crazy:
vi försökte i 2 månader men gav sedan upp och hon fick åka hem till sitt gamla hem igen....

Mvh Arabizar

vad tråkigt:cry:

hade inte h*n fått nån kontakt alls med andra hästar?

vad tråkigt:cry:

hade inte h*n fått nån kontakt alls med andra hästar?

tror hon va runt 8 år när vi "köpte" henne,hon hade nog bara sett sin mamma som föl och sedan inga andra hästar efter att hon skiljdes från mamman:crazy: *tragiskt*

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
238
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 658
Senast: jemeni
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För första gången på 16 år ställde Sverige upp med ett lag i paradressyren på Paralympics. Och även om det inte blev någon framskjuten...
Svar
0
· Visningar
84
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30
  • Löpcykel