Vart finns det flest hästar i sverige?

Både Falkenberg och Varberg funkar bra som kommunhuvudorter, där finns det mesta. Och ser man bara till att hamna i närheten av väg 41/153/154/150/25 så man hyfsat smidigt kommer ut på motorvägen så tar man sig snabbt till exempelvis Gbg så länge man kör själv. Och tågpendling funkar numera rätt bra längs kusten. Bor man däremot någon annanstans än i eller nära Vbg eller Fbg så bör man glömma tanken på kollektivtrafik rent allmänt.
 
Tur jag hatar det mesta inom kollektivtrafiken då haha men man vill ju helst inte ha mer än typ 5 mil till jobbet så helt ute i bushen vill man ju inte bo
 
Jag bor själv utanför växjö och du kommer få extremt mycket för pengarna jämfört med stockholm.
Växjö har allt man behöver , jag bor en mil från rekomenderade linneryd och här är verkligen landet, finns även en del ödehus och många små hästgårdar i princip överallt.
Naturen består av skog skog och mer skog och det tar max en halvtimme in till växjö och en timme till vackra kalmar och öland.
 
Nu trivs jag alldeles för bra i Halland för att överväga att flytta, och här finns absolut bra förutsättningar för hästliv, men skulle jag bo någon annanstans med prioritering på häst så vore det kanske i fyrkanten Trollhättan-Lidköping-Falköping-Alingsås. Där finns en liten överrepresentation av westernfolk, både duktiga utövare och duktiga tränare.

Haha, jag tänkte :confused: när jag läste "prioritering på häst" och "Trollhättan" i samma mening -men sen kom jag till "westernfolk" och då klarnade det :p //dressyrtyp i western- och islandsstall i Trollhättan, sooom vill flytta till Halland;)
 
Hoppar du terräng finns det ju inget som slår Skåne. Det är dessutom bra vägar och nära till ALLT.

Bor i Flyinge och når ett gäng terrängbanor m tävlingar inom 30 min samt massa kliniker, hovslagare, tränare, ridhus, superba ridvägar osv.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 506
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp