Värsta snabbjobbet i mitt liv

proxygirl555

Trådstartare
Har en ny häst i stallet som jag red ett snabbjobb med idag. Skulle rida 6 intevaller, men klarade bara av 3, sedan var det bara att rida hem. Hon var så jäkla hemsk. Stack, okontrollerad, drog ned huvudet hela tiden, hon e stark som satan själv. Hon har startat ett fler5tal ggr, men vart otroligt svår att köra. Varit struken för oreglerighet ngr ggr.

Hon är en otroligt fin häst, med en trav som inte e i denna värld. Sådan aktion hon har, o vilket driv. Vill inte ge upp med henne. Hon skulle gå till slakt för ingen klarade av henne, men vi ville ge henne en sista chans.

Men nu till frågan, vad kan jag göra för att kunna kontrollera henne i snabbjobben? Eller ska jag lägga ned snabbjobben o bara ta köra/rida henne långsamt.

Ngr bra tips??:laugh:

Sv: Värsta snabbjobbet i mitt liv

Är hon E: Super Arnie :D

Men det är svårt när dom är på det viset och dom har nog provat det mesat med käkar, bett , huvor mm mm. Dom kan vara jättefna hemma men så fort det blir press snurrar det i huvudet på dom..som skogsmullar blir dom ofta bra efter några år :angel:

Jag skulle plocka ut en fysioterapeut och kolla muskler och hon har ont någon stans är det inget där en veterinär. Annars har jag ingen susning när vi inte vet stam eller hur ens hästen ser ut. Men kan nästan se hästen framför mig Piper cub:angel:

Hrrmmm, ja några såna stollar har man ju sett under årens lopp...trodde dom var utdöda nu :D

Men som sagt KAN det ju vara något fysiskt.....det kan jag ju inte säga att det inte är...

Hon är E: Piber Cub, UE: Brandy Hanover.

Denne hästen e satan själv. Hahaha. Massören ska komma ngn dag nu i veckan o bara känna över henne. Det konstiga är att man kan rida i ett visst tempo, o då e hon kanonsnäll, bland de bästa jag har ridit, bland travhästarna då. Jogga lite snabbare, det gå bra, men direkt som man hamnar under 50 tempo, så går det inte längre. Det e som om ngt blockerar hjärnan o hon bara blir okontaktbar.

Det låter som det är en tekokare som kokar över ;) :p
Ja hetsig stam men kolla vad massören säger kan ju vara något som sitter fast med. Lycka till :D

En tekokare som kokar över. Det var den bästa beskrivningen på henne. Den ska jag allt komma ihåg :bump::bump:

*kl*

Är Brandy Hanover också känd för hett blod? :confused:

Jag har inte hört något om det tidigare, men har ju en hetsporre med honom som morfar. :cool:

Säger bara ett namn: Piber cub :devil:

:angel:
Min galning gav jag upp travkarriären för, trava kan han men det kokade okontrollerat i tekokaren... :p Nu är han efter otroligt mycket jobb en superfin ridhäst.

Den vi hade som var liknande kombinerades skritt-dressyr med galoppjobb i djupsand-uppförsbacke. Utrustning- tussar, huva m gummitutor och pelham med dubbla tyglar. Naturligtvis i början endast när träningsområdet var helt tomt.

Sannolikheten för att få ut kapaciteten i lopp, tja... räkna efter hur många som provat och misslyckats... Du måste göra nåt radikalt som dom andra missat :angel:
Lycka till!

Jag känner att denne hade med blivit en otroligt fin ridhäst, men jag har ingen använding utav henne inom det ormådet. Jag har mitt halvblod, o de andra travhästarna. Jag vet inte om jag vågar sälja av henne som ridhäst eftersom hon e så otroligt korkad. Eller korkad e hon ju inte, men det e rätt så tomt där uppe. Jag e så rädd att hon blir en vandringspokal, o jag tycker inte att hon förtjänar det. E en helt underbar häst att ha med att göra. O ridmässigt, hade blivt en kanonhäst, om jag inte hade haft min andre redan. Det kommer att kosta för mkt för mig att ha kvar henne.

:idea::idea:

Skritta , skritta och skritta om det går. Hon verkar otroligt stressad i lynnet. Det lönar sig inte att gå ut och köra/rida snabbjobb med dom då. Hon måste komma i balans en trappa upp först. fick hem en tvååring som var stressad, Henne har jag bara skrittat och kört otroligt lugnt med hela vintern, nu är hon lugnet själv.. Testa..

Liknande trådar

Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 371
Senast: shia
·
Träning Jag behöver spåna lite hur mkt man kan träna en häst som är 6 år, jag tar historien från början. Jag fick hem henne för ungefär ett år...
2
Svar
23
· Visningar
2 794
Hästmänniskan Jag är så jävl ledsen, rent ut sagt. Jag har en häst som jag haft i nästan sex år, en häst som jag älskar otroligt mycket. De första...
2
Svar
23
· Visningar
4 591
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 388
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur