proxygirl555
Trådstartare
Har en ny häst i stallet som jag red ett snabbjobb med idag. Skulle rida 6 intevaller, men klarade bara av 3, sedan var det bara att rida hem. Hon var så jäkla hemsk. Stack, okontrollerad, drog ned huvudet hela tiden, hon e stark som satan själv. Hon har startat ett fler5tal ggr, men vart otroligt svår att köra. Varit struken för oreglerighet ngr ggr.
Hon är en otroligt fin häst, med en trav som inte e i denna värld. Sådan aktion hon har, o vilket driv. Vill inte ge upp med henne. Hon skulle gå till slakt för ingen klarade av henne, men vi ville ge henne en sista chans.
Men nu till frågan, vad kan jag göra för att kunna kontrollera henne i snabbjobben? Eller ska jag lägga ned snabbjobben o bara ta köra/rida henne långsamt.
Ngr bra tips??
Hon är en otroligt fin häst, med en trav som inte e i denna värld. Sådan aktion hon har, o vilket driv. Vill inte ge upp med henne. Hon skulle gå till slakt för ingen klarade av henne, men vi ville ge henne en sista chans.
Men nu till frågan, vad kan jag göra för att kunna kontrollera henne i snabbjobben? Eller ska jag lägga ned snabbjobben o bara ta köra/rida henne långsamt.
Ngr bra tips??