Vårpremiär 7 maj Täby Galopp

Seabaz

Trådstartare
Jag jobbar i en tobaksaffär som säljer ATG-spel bland annat. Vi är bjudna till Täby galopp den 7 maj på vårpremiären!

Det kommer bli superkul med buffé och visning av stallarna och lite show med kanske?? Nåt år hade dom haft shire-galopp berättade min chef!!

Åh jag längtar! Tänkte höra om det är några andra som ska dit eller som har hästar som ska tävla eller vet nåt om om det blir någon show??
Det ska ju vara hattparad med, så jag måste fixa något riktigt tjusigt! Så får vi se om min lilla nakenhund får följa med och spela "väskhund" så kan jag vara nån pippinett med hatt och vita handskar!! :rofl:

Sv: Vårpremiär 7 maj Täby Galopp

Ingen? kanske ska lägga tråden på gnägg istället... hmm

Kanske ska dit, får se om jag hinner. Eventuellt har jag kurs med hunden hela dagen.

Jag ska dit som besökare med familjen.
Längtar! Har inte varit på täby eller på galopp överhuvud taget sen i november!:eek:

jag ska dit. har aldrig varit där, det ska bli kul! jag tänkte besöka olika stall på täby och se hur det fungerar..
jag VILL lära mig massor om galopp! vill börja jobba med galopp men jag vet inte hur jag ska börja.:confused: gärna tips..:)

Ska du gå en guidad visning i stallarna? Annars är det inte så populärt att folk utifrån springer i stallen, särskilt inte på en tävlingsdag. Vill du komma i kontakt med galoppen så finns det t.ex. Ung Galopp eller så kan du helt sonika ringa en tränare och fråga om du får komma och praktisera eller dylikt.

Gisburne skrev:
Ska du gå en guidad visning i stallarna? Annars är det inte så populärt att folk utifrån springer i stallen, särskilt inte på en tävlingsdag. Vill du komma i kontakt med galoppen så finns det t.ex. Ung Galopp eller så kan du helt sonika ringa en tränare och fråga om du får komma och praktisera eller dylikt.

Nej, jag tänkte komma till en stall på morgon och kollar på när dom tränar på banan. Om banan är öppet?

Du kan alltid åka till banan och titta på träningarna, det kostar gratis. Men gå inte in i stallen om du inte ser tränaren och kan fråga om det är okej innan du kliver på. Passa på att fråga om du kan få praktisera där när du ändå har vägarna förbi!

kakans skrev:
Nej, jag tänkte komma till en stall på morgon och kollar på när dom tränar på banan. Om banan är öppet?

Inte helt fel att ringa innan… Ring den tränare du vill besöka ett par dagar innan så att de vet att du kommer. Dess utom så är det en torsdag du kommer stänger många stall tidigare efter som det är lopp. Är det i stället Söndag så är det få stall som tränar över huvud taget, vissa har bara öppet några timmar på morgonen och någon timme på eftermiddagen… När det är lopp är det alltid jäktigt och tränarna har varken tid eller lust för utomstående som vill hälsa på.

Vardagar och lördagar brukar annars vara dagar som alla tränare är glada för att få ”praktikanter” och annat besök om de bara förvarnas. Är det någon särskild tränare du vill besöka så finns telefon nummer bland annat på galoppsport.se (sök efter sport info)

Är det så att du bara vill se hästarna arbeta på själva huvudbanan så är det bara att ta dig dit och passa på att sätta dig och fika på fiket som ligger bottenvåningen i änden på huvudläktaren. De tar dock inte kort, bara så att du vet! Runt fiket kan du också stöta på tränare som tagit bilen ner för att se sina hästar.

Lycka till!

Intrresset för galopp är större än på många år och man har faktiskt fått hyra in dubbelt så många VIP-tält för företag enligt uppgift.

Riktigt kul!
Lär vara smockfullt då många har rejäl galoppabstinens då vissa inte sätt lopp sedan i November-Oktober och definitivt lär åka ut till banan.

Själv har vi förhoppningsvis en kvalhäst, Youko.

Sådärja, hundkursen inställd! Kanske kommer ändå! :)

ja ska dit och hjälpa till med våra start hästar:smirk:

Vad kul det ska bli!! Jag längtar!!
Jag åker med gamla jobbet, så det blir bussresa, inträde, program, skumpa, buffé, visning av stallarna mm för 100 spänn! det är det värt! Hade med glädje betalat 100 kr till bara för att stödja galoppsporten om det vore så...

Istället får jag väl spela bort lite $ istället haha.! Hoppas på fint väder också!

o ja jag ska dit trots att det är över 50 mil från där jag bor. Har sån tur att min väns dotter ska dit o prya nästa vecka så då kan jag åka med:) :) måste bara ordna hatt:banana:

Prillan skrev:
o ja jag ska dit trots att det är över 50 mil från där jag bor. Har sån tur att min väns dotter ska dit o prya nästa vecka så då kan jag åka med:) :) måste bara ordna hatt:banana:

hehe, för mig tar det 5 minuter md cykel

bor du oxå i grindtorp :cool:

själv genar man över banan på 5min :p

meeeen jobbar såklart helgen... DAMN

Messy skrev:
bor du oxå i grindtorp :cool:

själv genar man över banan på 5min :p

meeeen jobbar såklart helgen... DAMN

Nee i Viggbyholm så det är nerförsbacke hela vägen. Så om man trampar ordentligt går det nog ännu fortare;)

jag ska dit (: hjälpa till med tränarens ena häst som ska starta.

hmm...
där bodde jag förut :p

ska vi tääävla å se vem som kommer först ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras
  • Lämna valp ensam

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama