Nu förstår jag inte...
"Iofs skulle jag aldrig ta emot en katt gratis, är den inte värd nått för dig?"
Tycker även att det är sorgligt att folk inte kan ta emot gratiskatter, eller ta emot och ta emot. Mina katter var vanvårdade och riskerade att dö om dom inte togs ifrån sina ägare, det var igentligen inte meningen att jag skulle skaffa katter just då, men jag kunde inte låta dom små liven plågas mer, eller dö. Och inte skulle jag väll betalat hon som vanvårdade sina katter? Inte en chans, skulle hon ha något med pengar att göra så skulle det vara att böta för att hon behandlat dom illa. Och mina katter betyder lika mycket för mig som mina andra familjemedlemmar (som jag också fick gratis :smirk
kan inte sätta ett pris på vad mina katter är värda precis som jag inte skulle kunna sätta ett pris på mina barn.
"Bara för att det är en levande varelse, så struntar du i riskerna bara för att katten vill gå ut?"
Väldigt luddig fråga... och nej, JUST för att dom ÄR levande varelser så släpper jag inte ut dom för att det inte är en lämplig miljö för katter att vistas ute på där jag bor.
och jag tycker inte heller att katter ska vara gratis, verkligen inte, tycker att det borde vara lag på attman ska ta betalt för sina kattungar precis som det är lag på att man ska betala om man adopterar barn, men jag tycker verkligen att om man kan rädda en katt till livet och från att plågas så ska man göra det! och då ska man ju inte betala idioten som behandlat den illa.