VARNING!!! Viktigt för alla som bor i Åkersberga med omnejd!

Swat

Trådstartare
VARNING!!!
Håll din hund kopplad och under uppsikt i Åkersberga!
Någon idiot har lagt ut smörgåsar som är förgiftade och hundar som ätit av dessa har dött! Detta hände idag 26/11!!!
Plats: Hacksta spåret och längs kanalen!
Var snäll och sprid vidare!

Sv: VARNING!!! Viktigt för alla som bor i Åkersberga med omnejd!

Ofy! Vilka idioter det finns. Ska sprida det vidare!

Inte för att vara sån men har du källor på detta eller är det hörsägen?

Såg det på facebook, vilka idioter det finns :crazy:

Det händer mycket konstigt här. Viltstängsel längs väg 276 har klippts upp rätt många gånger och nyligen hittades stora köttbitar längs vägen. En teori är att någon vill att traktens vargar ska råka illa ut. Så det är inte alls osannolikt att någon lagt ut förgiftade smörgåsar.

Undrar jag också, kommer inte upp nåt när man googlar och förra gången det var sån här förgiftnings-varning stämde det väl inte.

Ska kolla runt imorgon då, för "min" dvärgschnauzerpromenad är i Hackstaområdet, vill ju inte ha några olycksfall.

Om det har hänt idag för första gången hittar du det inte på google. Google behöver tid för att söka igenom sajter och sedan lista dessa och det går inte så snabbt som på en dag.

Jag har en bekants bekant vars hund lyckades äta en smörgås som låg slängd i Hackstaområdet (nu pratar vi i för sig om en fem år tillbaka eller så) - det var glas i brödet och vovven fick magen så illa uppskuren att han förblödde till döds.:cry:
Så jag tar sådana här varningar på allvar - man kan ju i alla fall ha ögonen öppna.

Som tur är så äter Izor ingenting som ligger ute på marken, men även han kan säkert bli frestad om det dyker upp en smörgås framför nosen.

En FB-vän (fd. sambons hästmassör) har bekräftat för mig att det här tyvärr är sant.

Och så ge den där rackarn som strör salt på blåmesarnas stjärtar en omgång också

Forra aret i borjan pa November, just nar jag maste ha ett veterinar intyg for att aka hem igen med Mandy, hittade jag flera lappar i Bremora och Tumba soder om Stockholm angaende nagon som lagt ut gift i rastgardar till hundar. Nar jag kom for att fa intyget bekraftade vetten att de tagit hand om 3 olika hundar som fatt i sig gift i olika rastgardar i omradet. De bekraftade ocksa att andra vettar lite langre bort hade fatt in fall. Allt som allt var det ganska manga hundar berorda.

Sprider inte vidare sådant jag inte vet är sant! :mad:

En tränings-bekants hund dog idag, sannolikt är det smörgåsar/"mat"/kött som är preparerat med glykol som orsakat detta.

/Swat

Jag menar såklart inte att såra någon, men såna här varningar kommer upp flera gånger i månaden, och oftast visar de sig vara falska eller gamla. Det är viktigt att kunna bekräfta varningarna som sanna, annars kommer inga tas på allvar.

Fy fan för folk som kan med att göra så:mad::cry:

Jag menar såklart inte att såra någon, men såna här varningar kommer upp flera gånger i månaden, och oftast visar de sig vara falska eller gamla. Det är viktigt att kunna bekräfta varningarna som sanna, annars kommer inga tas på allvar.
Precis! Annars blir det blir som "pojken som ropade varg".

Jag kan tyvärr också bekräfta att det är sant. :( Satt bredvid kompisens sambo då denne fick ett samtal angående att en papillon som hen fött upp dog i dag, och ett flertal större hundar låg inne på Albano. Ren och skär idioti! :cry: Så fruktansvärt att någon kan göra något sådant!

Jag kan också berätta att vår lokala tidning har skrivit om att vid minst två gånger är viltstängslet uppklipp.... som någon skrev tidigare. Vi har i Roslagen någon/några som saknar hjärta och hjärna

Lite OT.
Enligt lokaltidningen har det hänt ett femtiotal gånger längs E18 och väg 276 sedan i april i år.

Knapplån.

Jag tvivlar inte på sanningshalten här, det är alldeles för vanligt att sådant händer :( Men jag bara undrar om någon hört av sig till media exempelvis? Så att varningen verkligen kan nå ut till så många som möjligt, så att fler hundar slipper bli sjuka och eller dö.

Liknande trådar

Övr. Hund Läste detta på zoonen.com idag och ville bara sprida det vidare. Jäkla människor som gör sådant här. Även utekatter kan ju förolyckas av...
2
Svar
20
· Visningar
1 904
Senast: kpist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp