VARNING TELEFONFÖRSÄLJARE LOTTER!

Mia_R

Trådstartare
Varning för telefonlurendrejeri! Jag blev nyss uppringd av en kille som hade glädjande nyheter till mig, jag hade nämligen varit med på en undersökning för några månader sedan och hade kvalificerat mig att vara med på en vinstdragning hos dem. Jag var garanterad vinst och en del av vinsten skulle även gå för att stödja någon organisation som ligger mig varmt om hjärtat samt jag skulle även få värdecheckar till ballongflygning, spa-dag, köra Ferrari mm.

Det var inte en fråga om jag skulle vinna utan ur mycket, men han blev väldigt stressad när jag googlade namnet och bl a hittade ett inslag på P1 om falska lotterisäljare som ringer upp privatpersoner. Han kunde inte svara på vilken undersökning jag har deltagit i eller var han fått mitt telnr som inte är registrerat på mig, men jag är lovad att vinna massor med pengar bara jag köper ett abb på 4 månader ...

Lyssna på länken, det var nästan exakt ordagrant det han körde på mig! Här kallade han dem för GarantiLotto och de har en hemsida, telnr var från Sundsvall, 060-606 26 00. :devil:
 
Dom ringde mig för något år sedan åxo jag var garanterad vinst och jag hade varit med i någon undersökning Har även blivit uppringd av en från tror det var något om premieobligationer och den jäveln gav sig inte utan jag skulle köpa och jag var korkad om jag inte gjorde det så efter 10 minuter i telefonen var jag tvungen att fråga om han var korkad på riktigt då han inte förstod ett nej jag är inte intresserad men han fortsatte och jag bad honom åka till blåkulla och slängde på :banghead:
 
Samma ringde mig igår. De frågade dock efter Britt-Marie (nån jävel som haft mitt nummer innan och lämnat ut det överallt, så folk ringer ofta och frågar efter henne). Jag var upptagen av dressyren så jag svarade kort att det inte finns nån här. Då sa personen att de skulle pröva om några dagar igen, och jag tänkte att ja det lär inte finnas nån Britt-Marie här då heller men okej.
 
Var med om något liknande för några månader sedan, kom inte ihåg vad för "bluff" det var, men något var det iaf. Det roliga i kråksången är dock att mitt korta minne till trots har jag lätt att känna igen röster på folk, även om de gått lång tid, och särskilt om vederbörande har lite "annorlunda" dito. Men iaf. Så ringde denna säljaren från något lotteri eller var det var. Så svarar han på andra sidan "Hej mitt namn är X". Både på namnet och rösten förstod jag direkt vem det var, en kille jag gått i samma klass som tidigare. Så börjar han babbla på, vilket fortgår någon minut. Så direkt när han avslutat (jag) "Trevligt att höras *smeknamn på killen* men jag är inte intresserad". Normalt sett brukar man inte kunna se ansiktsuttryck genom telefoner. Men är ganska säker på att hans uttryck nog var i stil med :eek: O_o :confused: Han förväntade nog inte sig att jag kom ihåg vem jag var, om vi uttrycker oss milt........
 
Mig ringer bara en trevlig man som pratar engelska och vill hjälpa mig då jag fått in virus i datorn:wtf:
Till oss så ringer en trevlig kvinna som talar engelska med Indisk accent.
Hon vill också hjälpa mig med min "personal computer", vi har ännu inte lyckats med att lista ut vilken av våra 12 Windows-datorer det skulle gälla eller om det kanske handlar om någon med Linux på?

Jag svarade att jag behövde MAC-adressen till den PC som det gällde för att hitta den rätta, men hon förstod av någon anledning inte frågan.
 
Varning för telefonlurendrejeri! Jag blev nyss uppringd av en kille som hade glädjande nyheter till mig, jag hade nämligen varit med på en undersökning för några månader sedan och hade kvalificerat mig att vara med på en vinstdragning hos dem. Jag var garanterad vinst och en del av vinsten skulle även gå för att stödja någon organisation som ligger mig varmt om hjärtat samt jag skulle även få värdecheckar till ballongflygning, spa-dag, köra Ferrari mm.

Det var inte en fråga om jag skulle vinna utan ur mycket, men han blev väldigt stressad när jag googlade namnet och bl a hittade ett inslag på P1 om falska lotterisäljare som ringer upp privatpersoner. Han kunde inte svara på vilken undersökning jag har deltagit i eller var han fått mitt telnr som inte är registrerat på mig, men jag är lovad att vinna massor med pengar bara jag köper ett abb på 4 månader ...

Lyssna på länken, det var nästan exakt ordagrant det han körde på mig! Här kallade han dem för GarantiLotto och de har en hemsida, telnr var från Sundsvall, 060-606 26 00. :devil:

De ringde mig igår, hade väldigt svårt att förstå ett nej. Han skulle återkomma på måndag igen.:wtf:
 
Det jag inte kan förstå är att folk svarar på dessa konstiga nummer:confused:.Jag googlar alltid dessa och är det telefonförsäljare eller okända nummer spärrar jag dom! Hjälper tyvärr inte att mobilen är nixad:rage: Okända 070- eller 073 brukar jag däremot svara på då det brukar vara seriösa nummer.
Ännu konstigare är en del går på dessa bluffar. För annars skulle de väl inte hålla på att ringa?
 
Det jag inte kan förstå är att folk svarar på dessa konstiga nummer:confused:.Jag googlar alltid dessa och är det telefonförsäljare eller okända nummer spärrar jag dom! Hjälper tyvärr inte att mobilen är nixad:rage: Okända 070- eller 073 brukar jag däremot svara på då det brukar vara seriösa nummer.
Ännu konstigare är en del går på dessa bluffar. För annars skulle de väl inte hålla på att ringa?

Fast ett 060 nummer är ju inget konstigt, det skulle för mig iaf kunna vara släktingar som jag inte har inlagda i telefonen.
075-nummer däremot svarar jag aldrig på!
 
Det jag inte kan förstå är att folk svarar på dessa konstiga nummer:confused:.Jag googlar alltid dessa och är det telefonförsäljare eller okända nummer spärrar jag dom! Hjälper tyvärr inte att mobilen är nixad:rage: Okända 070- eller 073 brukar jag däremot svara på då det brukar vara seriösa nummer.
Ännu konstigare är en del går på dessa bluffar. För annars skulle de väl inte hålla på att ringa?
Fast nu var det ju ett nr från Sundsvall, inget mobilnr ... :meh:
Att företaget ligger på Malta är en helt annan historia.
 
Till oss så ringer en trevlig kvinna som talar engelska med Indisk accent.
Hon vill också hjälpa mig med min "personal computer", vi har ännu inte lyckats med att lista ut vilken av våra 12 Windows-datorer det skulle gälla eller om det kanske handlar om någon med Linux på?

Jag svarade att jag behövde MAC-adressen till den PC som det gällde för att hitta den rätta, men hon förstod av någon anledning inte frågan.
Hahaha! Ringde en sådan kvinna till mig med för ett par månader sedan. Jag talade om för henne att jag inte har en dator (vilket är nästan sant. Min dator är på MAX en gång i halvåret). Då undrade hon om jag verkligen förstod engelska och jag råkade tappa humöret. Jag talade tydligt om för kvinnan att jag inte har en dator. Då blev hon rätt paff :D
 
Rekommenderar att installera truecaller appen i sin telefon. Är nummerpresentation och nummer som blivit rapporterade av en själv eller andra användare blockeras. Underbart.
 
Det jag inte kan förstå är att folk svarar på dessa konstiga nummer:confused:.Jag googlar alltid dessa och är det telefonförsäljare eller okända nummer spärrar jag dom! Hjälper tyvärr inte att mobilen är nixad:rage: Okända 070- eller 073 brukar jag däremot svara på då det brukar vara seriösa nummer.
Ännu konstigare är en del går på dessa bluffar. För annars skulle de väl inte hålla på att ringa?
Men vadå konstiga nummer? Det var ett Sundsvallsnummer och jag väntade på ett samtal från en person där. Hur ska man kunna veta att det är nåt konstigt med ett vanligt svenskt nummer?
 
Jag gör det inte på mobilen, jag vill inte slösa batteri på sådant.
Men jag svarar på allt på den fasta telefonen och anser mig ha frikort för att driva bedragarna till vansinne.
Ringer de hit så får de skylla sig själva.:devil:
När jag är på humör brukar jag åxo göra det .Driva med dom så mycket jag kan det är skitkul som när en ringde om eltandborstar då sa jag att jag hade löständer .Ok sa hon men dom hade visst någon produkt för dom åxo men jag sa det behövs inte då jag lägger dom i diskmaskinen och ett annat sätt när dom säljer telefonabonemang så brukar jag avsluta med att säga .Att dom får skicka fakturan till fogden för han sköter mina papper nu men telefonen får dom skicka på min adress .Då brukar det säga klick utan ens hejdå Tycker jag har rätt att ha lite kul med dom då dom ringer och tar upp min tid !
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp