varmvattenbalja till häst?

sommarvind

Trådstartare
jag har 2 ston på lösdrift. Jag blev en gång tipsad om en värmebalja som inte var allt för dyr, men hittar den givetvis inte nu. Ja minns att det fanns på nätet.

Någon som kan tipsa?

Sv: varmvattenbalja till häst?

Isobar har jag tittat på, en självpåfyllande historia som fyller 34 l./minut. 4150 :- exkl. moms.

Bole-produkter har en som är på 65 l. Har nyss köpt en och den är bra mycket billigare än thermobar.

ja känner igen den baljan, det är den som jag funderade även på förra året. Ja den är intressant. Nu är bara frågan om man skall slå till på den eller bygga en själv:laugh: Är lite i valet och kvalet:grin:

jag valde thermobar, de har 3 års garanti på alla produkter, sen har de en termostat som slår av värmningern när vattnet är 17 gr.

Om du bygger själv tänk på att el till hästar skall ha minst Ip 54 eller högre. Det kan var svärt att få det säkert om man inte är kunnig innom el.

För vad händer om man använder sig av frostvakt som många har i en låda av skivor när lådan eller hinkarna i går sönder? Det blir stömförande. Räkar kallt med att dom med hemma byggena inte har jorfelsbrytare. För varför skall dom bry sig om det när man har farliga vatten värmare?
Nu blir nog många syrliga men en tanke före olyckan ser skadar inte.

Men köpa uppvärmda baljan eller karet har transfomator så det är lågstöm. Samt att jordfelsbrytaren bryter också om det händer något. För det har ni väll i stallen?

Fast det finns kablar som tydligen skall vara vattentäta (de ska kunna ligga i vattenrör så jag Utgår ifrån att de är vattentäta...).
http://www.elbutik.se/product.html/rorvarmekabel-frostvakt
Frostvakten kan användas både invändigt och utvändigt för vattenledningar och avloppsrör. Kabeln kan även installeras invändigt i dricksvattenledningar ( med tillbehör 8960445), eftersom den är helt fri från PVC.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 709
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 631
Senast: 13579vas
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 375
Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att... 2
Svar
30
· Visningar
2 842
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka