Varmt i april/maj inom Europa?

Sardinien i mitten av april 2009 såg ut såhär men då hade vi kanske lite ovanligt mycket tur med vädret, jag vet faktiskt inte. Italienarna stod på stranden i dunjackor och skakade på huvudet... Ca 23 grader i luften och åtminstone 19-20 i vattnet var det i alla fall! :)

p4070523_5504a50ae087c36b53614fb2.jpg

Är det fint på Cypern?

Tror att det finns fina delar. Jag har bara varit i Fig Tree Bay och Aiya Napa. Inte de vackraste trakterna, men det är fin utsikt som inte skyms av ett enda träd ;) Passade bra när barnen var små och man ändå mest var på stranden. Vattnet var fint.

Cypern är schysst runt 1 maj iaf. Jag har varit där då, det var runt 25-27 grader varmt och 23-25 grader i havet.

Få turistställen är fina, men Cypern har fint vatten och fina stränder. Vill man ha "fint" som i autentiskt ska man not undvika turistorterna.

Och det finns otroligt fina ställen på Kanarieöarna. Norra delen av Teneriffa har otroliga vandringsleder och mysiga byar. På La Gomera finns det knappt några turister och ön är helt grön.

Jag har varit på Lanzarote och Gran Canaria och tyckte inte det var något vidare men La Gomera låter intressant. :)

Jag har bott pa Cypern ... bara Engelska turister badar i havet i Mars. De ligger pa stranden, bla-vita i huden, medan alla andra huttrar i vinterklader. ;)
Sjalv skulle jag inte aka till turistorterna pa Cypern, eller nagon annan stans, men Nicosia och bergen ar riktigt trevliga.

Liknande trådar

Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 192
Senast: sjoberga
·
Äldre Funderar på att åka en vecka någonstans i slutet på april eller i maj. Var är det varmt då? Kreta, Mallorca, Cypern eller Kroatien är...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 002
Senast: golit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar