Värmning på banan

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare kangaroo
  • Startdatum Startdatum
K

kangaroo

Hej!
Hur är det egentligen, får man värma sin häst på tävlingsbanan om man har B-licens? Behöver man kördress? Vi tvistar om detta i stallet, hur är det egentligen?

Fia

Du får värma din häst på banan om du har B-licens, och du behöver inte ha kördress, däremot måste du ha vita (ljusa) byxor.

Jag var tvungen att värma en gång och hade inga vita byxor med mig (en oplanerad värmning.....)
Antingen fick jag köra i mörka byxor eller också "byxlös" :crazy:
Kan meddela att jag körde med byxor på och eftersom det var snöstorm så blev hela jag vit i alla fall .........klarade mig utan att bli avslöjad :angel: men vita byxor är det som gäller i fortsättningen :D

Jag har för mig att man inte får/fick värma på Jägersro utan körlicens. Kanske kan vara värt att kolla?

På andra banor är det som dom andra skrev vita byxor som gäller. Man behöver inte ha någon licens (hästskötare kör ju) men det är tränaren som är ansvarig för att den som kör klarar av det och kan reglerna som gäller.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 273
Hundhälsa Hej! Behöver lite input från er kloka människor med mycket hunderfarenhet. Min hund på 4 år har börjat halta 2-3 steg när han reser...
Svar
10
· Visningar
561
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 337
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 018

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat