S
Sirisiri
Flera på detta forum har kritiserat Värmlandsvagnen och sagt att den är ranglig och instabil liksom. Jag letar ju själv transport och har varit lite inne på en sån pga priset. Jag har aldrig studerat en sådan på närmare håll tidigare, men idag insåg jag att en sån ska jag då inte ha!
Det kom hem en ny häst till stallet idag. De hade hyrt en Värmlandsvagn -04 och transporterat hem hästen i den. Iofs var det en 35 mil lång resa, men transorten såg för bedrövlig ut!! De tunna, taniga bommarna bak hade lossnat och mellanväggen hade vikt sig. Den var knäckt. Mattan hade knorvat sig och låg ihopknölad på ena sidan. Dessutom observerade jag att övre luckan lossnade när den mkt knirriga och gnisslande rampen fälldes ner. Den blev ligganden lös på marken och skrapades när rampen fälldes upp. Vi testade en gång till och den lossnade då också. Det känns inte heller helt stabilt att rampen fästs i utstickande plåtar på sidorna.
Jag ville bara berätta om min första kontakt med Värmlandsvagnen. Hästen hade ju med all säkerhet inte stått snällt och stilla, men jag tycker att detta bara var för mycket!
Det kom hem en ny häst till stallet idag. De hade hyrt en Värmlandsvagn -04 och transporterat hem hästen i den. Iofs var det en 35 mil lång resa, men transorten såg för bedrövlig ut!! De tunna, taniga bommarna bak hade lossnat och mellanväggen hade vikt sig. Den var knäckt. Mattan hade knorvat sig och låg ihopknölad på ena sidan. Dessutom observerade jag att övre luckan lossnade när den mkt knirriga och gnisslande rampen fälldes ner. Den blev ligganden lös på marken och skrapades när rampen fälldes upp. Vi testade en gång till och den lossnade då också. Det känns inte heller helt stabilt att rampen fästs i utstickande plåtar på sidorna.
Jag ville bara berätta om min första kontakt med Värmlandsvagnen. Hästen hade ju med all säkerhet inte stått snällt och stilla, men jag tycker att detta bara var för mycket!