Fiorano
Trådstartare
Har fått ett problem i stallet där jag står inhyrd. Mina hästar går numera ute på lösdrift men jag hyr ändå två boxar i stallet. Det känns som en stor trygghet att ha boxarna om något skulle hända eller om det blir riktigt skitväder osv. Nu har dock min stallägare uttryckt att hon är rädd för att det ska bli för kallt i stallet i vinter om mina går ute. Jag har aldrig tyckt att det varit ett problem att det blivit en ishinna i vattenhinkarna under den riktigt kalla tiden, men om stallägaren tycker det är ett problem, så är det ju så. Således måste mina stå inne när det blir under -5 vilket jag helst av allt inte vill eftersom min ena hästa har luftvägsproblem.
Så jag funderar på vad det kostar i el att ha en byggfläkt på i stallet? Stallet är ca 100 kvm och jag har ingen aning om vad en fläkt drar eller hur stor som behövs. Vad är fö rimlig innetemperatur enligt er? Vi har inga vattenledningar som kan frysa i stallet.
Så jag funderar på vad det kostar i el att ha en byggfläkt på i stallet? Stallet är ca 100 kvm och jag har ingen aning om vad en fläkt drar eller hur stor som behövs. Vad är fö rimlig innetemperatur enligt er? Vi har inga vattenledningar som kan frysa i stallet.