Varmblodssto!

P

Phiiaa

Hur tränar man ett helt outbildat (i alla grenar) varmblodssto i western? Hur börjar man?
Om det inte finns tränare?

:banana: Tacksam för svar! :banana:

Det bästa är nog att söka information på nätet eller köpa en bok där grunderna finns.
Tex Westernridning från början (Rolf Carlsson) eller
Bob Mahews bok The Basic Principles of Western Riding

Det är svårt att dra alla grunder här.

Lycka till!

Hejsan! Tack för tipsen,jag förstår att det blir lite halvjobbigt att dra allt här. :crazy:

Kul att du ska börja med western. Jag började rida western med mitt varmblod, han finns inte längre men var samarbetsvillig och lyhörd till tusen. Det du kan börja att träna på är vanliga dressyrgrunder som att jobba henne iform, skänkelvikningar osv. Hur mycket riden är hon?
Om hon bara gått på travet hittills så går hon förmodligen ganska högt med huvudet och kanske ligger på bettet, då måste du få henne att ge efter för bettet och få ned huvudet. Det fick jag börja med min travare. Berätta mer om henne och hur långt ni kommit i ridningen så kanske jag har något tips!

Hej!
Jag håller med barcat, det bästa är nog att börja träna på dressyrgrunden det funkade bra för mig och min föredetta häst också. Min häst var hela 24 år när vi började rida western, den som sa att man inte kan lära gamla hundar att sitta.... På de fem åren vi tänade hann vi tävla på ett antal D & C tävlingar i horsemanship och pleasure. bra grenar för nybörjare :)

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 447
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 047
Senast: dukie
·
Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 215
Senast: sorbifolia
·
Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
492
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama