varmblod o westerntävling

CallMeAce

Trådstartare
någon här som rider western på sitt varmblod o har tävlat någonting?
läste för ett tag sen om någon förening som var på gång om western- f.d travhästar..
jag har ett varmblod o skulle vilja tävla i western på något sätt, gärna med andra varmblod. någon som gjort det?
:bump:

Jag själv tävlar på en korsning Travare/Paint men jag känner en del andra som tävlar på travare... En kille i swr som rider en travare som heter fältinnan tävlar roping en gammal klass kompis från göteborgs klubben Lillemor tävlar sin Losan som e travare dom tävlar i allt möjligt!!!

Jag har inte hört talas om en sådan förening.. Det talades ett tag här på forumet att starta föreningar för vissa olika raser som rids i western, men mig veterligen har ingen bildats?!

Finns väl en förening för ridtravare tror jag, men den är väl inte inriktad på någon speciell ridstil? Kanske går att dra igång en western-sektion inom den :idea:

Hade en vb-val för några år sedan (aldrig startad) som jag red & träade reining på. Kanonbra byten och riktigt bra stop! Tyvärr trivdes han inte "hemifrån" så jag sålde honom till en tjej som var lika tävlings-rädd som honom.

Malin

å. mysigt med varmblod som kan hävda sig inom olika sporter tycker jag...även om din nu inte hade startat..
min har tyvärr startat o gått på travet några år...
men han går väldans bra att rida på nu...bara det att jag får inte till neck-reiningen på honom :( o så vill han helst inte galoppera i höger galopp...envis polle.. :d

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 135
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 337
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
761
Senast: ryujaneiro
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 419
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar