Värmande liniment

Jane_Done

Trådstartare
Ja precis, var hittar jag det? Det finns ju en uppsjö kylande men har ni något tips på ett riktigt gammalt hederligt värmande?
 
Sv: Värmande liniment

Radital har nog en värmesalva...fast jag vet inte var du kan köpa den. Heter nog bara värmesalva-radital.
 
Sv: Värmande liniment

Flytande Radital har jag provat på mig själv och tycker inte den värmer ett skit men salva kanske värmer. Tack, jag kollar på apoteket!

Någon som vet något annat om jag inte hittar det?
 
Sv: Värmande liniment

Redlotion värmer som 17. Tvätta händer och armar men tvål o vatten direkt efter alt. använd handskar för den värmer så mkt att huden börjar klia och blir illröd.
 
Sv: Värmande liniment

speedway är ett blister som travvärlden håller på med...

jag sätter mig emot all blistring, det är bara travvärlden som fortfarande har det i system i övrigt sker det väldigt sporadiskt, ridsporten slutade för ungefär 50 år sedan med det..
 
Sv: Värmande liniment

Labero skrev:
Redlotion värmer som 17. Tvätta händer och armar men tvål o vatten direkt efter alt. använd handskar för den värmer så mkt att huden börjar klia och blir illröd.
Håller med, använd handskar!
 
Sv: Värmande liniment

Jane_Done skrev:
Men nu blir jag lite nervös. Vad tycker hästen om att få något kliande på sig?
Fast jag har inte upplevt att det kliar, men varmt blir det definitivt!

Masserade en häst en gång med red lotion och gjorde misstaget att inte använda handskar. Tvättade av mig med tvål direkt efter och märkte inte något speciellt.
Förrens jag kommer hem efter x antal timmar i stallet, sätter mig framför datorn och vilar huvudet i handen! Märker efter ett tag att kinden blir alldeles varm och röd så det blev till att tvätta både händer och ansikte väldigt noggrant med tvål ett par ggr...
 
Sv: Värmande liniment

Jag rekommenderar Radital värmesalva!
Men utan lindor mm! Ska du linda mm,så använd Arnika gel!
 
Sv: Värmande liniment

Jag använder Radital Värmesalva, och jag tycker att den fungerar jättebra. Och så luktar den gott också! :)
 
Sv: Värmande liniment

Prova något som heter Greenes, det är en flaska med en grön vätska i. Mkt bra till både ställen där man inte kan linda och där man kan linda. Värmande, drygt och ganska billigt ( ca 100 kr för en liter)

Går att köpa i de flesta travshoppar, och från ett företag som heter Bole, sök på google.
 
Sv: Värmande liniment

owesmatte skrev:
speedway är ett blister som travvärlden håller på med...

jag sätter mig emot all blistring, det är bara travvärlden som fortfarande har det i system i övrigt sker det väldigt sporadiskt, ridsporten slutade för ungefär 50 år sedan med det..

Speedway är väl bara ett "lätt blister" till skillnad mot cedar oil som det dessutom är karens på. Och det är nog inte bara travvärden som använder sig av det....
Dessutom kan man få "blister effekt" av vanligt blue lotion också beroende på hur det används och hur känslig häst man har.
Använder själv speedway vid behov 3 dagar i rad och sedan uppehåll
 
Sv: Värmande liniment

owesmatte skrev:
speedway är ett blister som travvärlden håller på med...

jag sätter mig emot all blistring, det är bara travvärlden som fortfarande har det i system i övrigt sker det väldigt sporadiskt, ridsporten slutade för ungefär 50 år sedan med det..


det finns gott om "lättblister" på marknaden.... det används definitivt innom ridsporten fortfarande (även om det användes i större utsträckning på 80-talet) väldigt många linement kan vid felaktig användning ge "blisterskador"

var fick du uppgiften om att ridsporten slutade för ungefär 50 år sedan :crazy:

annars tycker jag att det är så rent generellt att travvärden börjar med saker och ridvärden tar efter.......;)
 
Sv: Värmande liniment

Radital använder jag både på mig själv och hästen. Har också nån blå kräm, tror bara der står "hästlimiment" på flaskan. Båda värmer och är hur bra som helst
 
Sv: Värmande liniment

Detta är alltså en burk med salva i, inte som linementet...på globus sida kan du säkert läsa mer om det eller på www.trikem.se (tillverkaren) :)
 
Sv: Värmande liniment

Jane_Done skrev:
Men nu blir jag lite nervös. Vad tycker hästen om att få något kliande på sig?

Det är nog bara jag som upplever det som att det kliar lite när blodet rusar till. :bow:
Hihi, ni skulle sett mig en dag när jag hade haft på redlotion på min häst. (Jag hade sköljt av mig i stallet). När jag kom hem och ställde mig i duschen, gnuggade jag mig med lite vatten i ansiktet. Gissa om det blev varmt o rött?!!! :rofl:
 

Liknande trådar

Mat Snart dags för mig kliva på semestervikariat igen och snart börja samma bekymmer vad ta med till lunch. Givetvis lättast med matlådor...
2
Svar
36
· Visningar
2 769
Senast: FrDrake
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
811
Senast: Fiorano
·
Hemmet Vi har en inmurad Keddy insats som har suttit här sedan vi köpte huset. Vi har aldrig varit riktigt nöjda med den. Förmodligen för att...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
9 866
Senast: CaisaCax
·
Hemmet Första vintern i mitt hus :heart Jag har täljstenskamin, luftvärmepump och direktverkande el. Har precis börjat värma upp huset men det...
Svar
16
· Visningar
673
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp