Sv: Vårmammor 2010 del 13
+ zazza
Usch vad tråkigt med häst-problemen som går i tråden igen.. Här är en till... Min medryttare fick gå hem från fredagens dressyrträning med min Armani då han inte gick rent, bak. Vänster bak var inte helt hundra. Jag är så orolig för när cystorna satt i bakknäna så var det störst ingrepp i just vänster bak
Jag har hela tiden sagt att håller han nu inte för denna typ av träning (dressyr på en mycket låg nivå en dag i veckan, kanske ett markarbetespass med mig då jag ställer lite högre krav på honom än medryttaren och så ridning i skog 4 ggr per vecka och så en promenad/longering en gång i veckan, oftast promenad) så får det vara.
Han går verkligen enbart på hobbynivå och när vi pratar dressyr/markarbete så är det lite skänkelvikningar, bak- och framdelsvändningar, samlad och fin form i alla gångarter och lite öppnor och slutor. Alltså inga större grejer egentligen..
Dock sa stallägaren att mina två hade sprungit som tokar i torsdag så jag hoppas innerligt att det "bara" är det, att han sprungit och busat lite väl mycket..
Det känns så iskallt, min mamma blev nästan lite arg på mig
, att jag säger att det får vara. Jag har sagt det sedan operation -07 att han fick den chansen. Det var ändå en risk bara det och någonstans måste jag nog ha den inställning, för att om den dagen kommer, orka och kunna ta det beslutet. Känns helt sjukt att man kanske kommer att få ta det beslutet någon gång, vi har ändå hängt ihop i 10 år nu sen han var 4 år och jag 14.. han ska ju bli 30 år, har jag ju bestämt