Exile
Trådstartare
Jag bor i Hälsingland, här är just nu ca -10 grader men att det kryper ner mot eller över -20 är inte ovanligt den här tiden. Jag vet inte om det är åldern, någon form artros eller reumatism eller vad det är men jag har börjat få så fruktansvärt ont i fingrarna när de blir kalla och de blir alldeles stela och typ obrukliga.
Jag skulle vilja ha ett par fingervantar som jag kan dra upp dragkedjor med, fiska upp nycklar ur väskan och använda dessa, knäppa fast bilbältet, öppna handskfacket, hålla i en kall bilratt osv utan att mina fingrar förfryser. Finns detta ens? Det känns som en utopi men samtidigt tänker jag på att det ju finns småpill, maskiner nere under ytan i havet där det är svinkallt, på polarstationer osv där det måste finnas ett behov av detta.
Är det någon som äger ett par sådana här handskar och kan komma med tips?
Jag skulle vilja ha ett par fingervantar som jag kan dra upp dragkedjor med, fiska upp nycklar ur väskan och använda dessa, knäppa fast bilbältet, öppna handskfacket, hålla i en kall bilratt osv utan att mina fingrar förfryser. Finns detta ens? Det känns som en utopi men samtidigt tänker jag på att det ju finns småpill, maskiner nere under ytan i havet där det är svinkallt, på polarstationer osv där det måste finnas ett behov av detta.
Är det någon som äger ett par sådana här handskar och kan komma med tips?