Varma ridstövlar

E

Egonson

I år ska jag unna mig ett par riktigt gosiga vinterridstövlar/skor.
Rider bara ute även på vintern, och det blir ganska kallt med ofodrade läderstövlar :crazy:
Vad har ni på fötterna när det är -10 grader?

Har sett att Börjes har ett par varmfodrade stövlar för ca 3-400 kr, hur är dem i kvalitet?

Sv: Varma ridstövlar

Jag har haft "vinterridskor" förra året, men funderar i år på att satsa på hööks 1200krs stövlar i nubuck. har man inte råd att spara till sånt, så tycker jag att börjes varmfodrade är helt okej. min kompis har såna och hon fryser då aldrig:P

Ja, lite dyrt för min skrala kassa kanske :crazy: :D
Annars har jag faktiskt kollat på dem från hööks jag med.

Jag har de tjocka stövlarna från Börjes och tycker att de är helt ok för det priset! Har haft mina i två vintrar och med ett par varma yllesockar i så fryser man inte.
De är väldigt vadderade runt vaden så jag tycker att jag får sämre kontakt med hästen när jag har dem på mig men om man bara skall ut i skogen och rida så är de bra.

Mvh
Madeleine

Jag har Hansbos thermostövlar, de fyller sin funktion och är prisvärda. Snygga skulle jag inte kalla dem, men varma.

Jag säger bara Mountain Horse Rimfrost Rider.
Lyckas du frysa i dom så gör du det himla bra ;)

Dom är hur sköna och varma som helst!!

Jag har MH thermostövlar, dom är varma och sköna, MEN har man en känslig häst så får den skav av stövlerna!! Så jag har ridit med skor och chaps istället. Kanske skulle prova med såna fårskinnsfodrade i läder!:)

Jag har skippat 'ridutbudet' och gått över till 'jaktutbudet'. De flesta jägarkängor för vinterbruk är helt super! Varma och bekväma att gå i, med bredare läst än ridstövlar/skor. Eccos kängor med goretex är bland det skönaste man kan ha på fötterna + att man dessutom kan ha dem upp till 15 + utan att svettas... Fast inte är de billiga! Håller dock i många år, slängde mina gamla i höstas efter 7 vintrars hård användning. Det man måste tänka på är att skaffa tillräckligt breda stigbyglar, bara!

Jag glömde skriva att jag på andra ridskolan (i finland) rider i ner till -18*C. så stövlarna i nubuck med fårskinn kommer att testas...rejält.. :devil: ;) :D

Jag håller mig väldigt varm om fötterna med mina MH Rimfrost, :) och har bara vanliga tunna strumpor i dem! :)

Liknande trådar

Utrustning Nu när det är kallt ute hade jag behövt något varmare på fötterna när jag rider än mina vanliga jodphurs. Jag har sedan tidigare ett par...
Svar
13
· Visningar
984
Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
296
Utrustning Hejsan! Jag letar efter nya varma vinterstövlar. Jag fryser väldigt lätt om fötterna och vi har ibland perioder med -30 grader på...
Svar
2
· Visningar
1 167
Senast: Beata
·
Samhälle Min mamma älskar att sticka! Hon är pensionär och har mycket fritid, hon sträcker åt mig och sonen ett par raggsockor då och då. En vän...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 446
Senast: Stekspaden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Valp 2025