varma hovar, fång?

C

chocolate

Om en häst har varma hovar, måste den ha fång då? Kan den int ha varma hovar annars?
Jag har tre islandshästar och alla har lite varma hovar, en av dem har säkert haft de i ett, ½ år. Och hon mår bra. Äter vanligt, rör på sig, pigg, står vanligt å allt. Så de kan väl ha varma hovar utan att ha fång?

Sv: varma hovar, fång?

Hej! Jag vet inte exakt, men först en fråga har du hästarna barfota?

Om du har dem barfota/oskodda så har jag hört att hovarna blir något varmare än skodda hovar,. Skodda hovar har jag hört är kallare för de har inte samma blodcirkulation. Själv har jag barfotahästar och deras hovar är också ganska ljumma.

Sv: varma hovar, fång?

Hästar SKALL ha varma hovar, även om dom har skor! Annars funkar inte cirkulationen som den skall. Inte jättevarma men ljumma.

Det man evt skall se upp med är om hästen är mkt värmare i en hov en dom andra.

Liknande trådar

Hästvård Min ponny på 146 fick utökad hage för fyra hagar sedan, idag kände jag av en slump genom hans ben och kände lite puls på inasidan av...
Svar
5
· Visningar
433
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Shaggy
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
1 964
Senast: Stergo
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 523
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar