LinnéaL
Trådstartare
Hittade min häst i hagen idag, med tjock och varm bakkota. Värmen var tydlig och svullnaden var synlig, men inte jättestor. Svullnaden kändes hård. Ledde in henne och tyckte att hon inte lyfte det tjocka bakbenet lika högt som vanligt, men övertrampet var precis som det brukar. Kollade henne på linan och såg ingen hälta.
Hur skulle ni göra med detta? Jag har lindat henne för att hon inte ska bli tjockare. Tänkte att hon skulle få stå med linda över natten så att det inte svullnar ytterligare. Sedan hage som vanligt i morgon så att hon får röra sig. Något annat? Hon har ingen feber och slog en brall när jag skulle lina henne, så allmäntillståndet är det inget fel på.
Råd, någon?
/Hönsmamman.
Hur skulle ni göra med detta? Jag har lindat henne för att hon inte ska bli tjockare. Tänkte att hon skulle få stå med linda över natten så att det inte svullnar ytterligare. Sedan hage som vanligt i morgon så att hon får röra sig. Något annat? Hon har ingen feber och slog en brall när jag skulle lina henne, så allmäntillståndet är det inget fel på.
Råd, någon?
/Hönsmamman.