Varm i kotan...

C

Chough

Ni kanske har läst min tråd om min 5-åring som troligtvis sträckt sig eller något i ridhuset när han löshoppades. (Han var ganska sprallig). Nu har det snart gått 2 veckor sedan det hände.

Han ömmar ingenstans, men är lite varmare i den kotan än i den andra "friska" kotan. När man har ridit(skrittat) så känner man en tydlig skillnad av värme.

Han är inte jättehalt, var mer halt första dagarna, nu markerar han bara lite.

Vill gärna höra vad det kan vara han har skadad sig någonstans? Alltså vad finns det för vanliga ställen han kan ha gjort illa sig på?

Som sagt, han ömmar inte. Tror ni att det är en sträckning? Hur lång tid tar sådant?

Har en Bild där jag har försökt rita ut det område som är varmt. (Han är varm både på insidan och utsidan av benet).

I stort sett är frågan: Vad finns det i det området som kan skadas.. :smirk:

Det är kvalificerad gissning, men kan det vara nedre delen av gaffelbandet kanske?? :confused:

Min unghäst var varm i samma område ett tag i vinter, kom av att han plumsat omkring lite väl mkt i tung snö. Han var dock aldrig minsta halt, så jag fortsatte att skritta honom. Benet var varmt ganska länge. Det berodde nog helt enkelt på en generell överansträngning i hans fall, och det kan ju vara så med din också? Låt honom bara ta det lugnt, så ska du se att det reder ut sig av sig själv. Känner du att du vill vet exakt vad som är fel så kan du ju ultraljuda senor/ligament.

Mmm det kanske det kan vara!.. :)
Jag hoppas bara inte det är något allvarligt.
Han ska på bete nu i 3 veckor, så är det inte bättre då får vi åka till kliniken. :smirk:

Liknande trådar

Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
1 267
Senast: Fibusen
·
Hästvård min häst har sedan 1 mån tillbaka varit varm och svullen till och från i sitt vänstra framben. Han hade blivit ensam i hagen varpå han...
Svar
5
· Visningar
2 308
Hästvård Hej alla! Min stora halvblodskille skadade sig på något konstigt sätt i hagen i april. Han var först tjock om hela benet. Några dagar...
Svar
13
· Visningar
4 102
Senast: lil-sis
·
Hästvård I lördags var min häst tydligt halt höger bak, jag trodde det berodde på strålröta som jag hittat dagen innan och varit och pillat i...
Svar
10
· Visningar
1 693
Senast: BRAGO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII