M

mizz_perfect

vad kan en varm has bero på i korta drag?

pållen är varken halt, stel eller har ont utan är varmare i ena hasen (på framsidan) jämnfört med den andra.

idéer innan man slänger sig på telefonen till veterinären...:bow:

Sv: varm has?

Svår fråga. Det finns många anledningar till att hästen är varm i ena kotan. Överträning, lättare sträckning, inflamation, infektion(om det finns nått sår i närheten)... Skulle nog vänta någon dag och se om det gick över. Så länge hästen inte har ont är stel eller svullen skulle jag nog avvakta (om det inte gått över efter ett par dagar kan det tex vara lösa benbitar i hasen). Håll koll på hasen även i fortsättningen dagen efter att du har ridit. Om hästen blir varm i hasen efter träning kan det tyda på att det finns någon skada i hasen som inte hunnit läka (eller återigen lösa benbitar i hasen).

:smirk: Menade förstås hasen där jag skrev kotan...

min är oxå varm i hasen och har vart de ett tag, vetrinären i fredags där de visa sig att han är halt på bägge bak och sprutad i hasen... så de är nog värt att kolla upp :crazy:

hon är inte ett dugg halt på något ben. varken på rakt eller böjt spår så det tror jag inte så mycket på...

hmm ne kanske inte!
trodde inte min va de heller möjligt vis kanske fram men absolut inte bak...inte heller vetrinären trodde de innan böjprov...

jaja hoppas den blir bättre!

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 576
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 798
Senast: co-SMAD4
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 858
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 730
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka