Varm, formsydd vinterjacka.

Springsteen

Trådstartare
Jag behöver en riktigt varm jacka till vardags, men den skulle hemskt gärna få se okej ut också!

Formsydd så att höfter får plats utan att man för den delen ser ut som en barbapappa är närapå ett krav, jag har breda höfter och axlar, men en relativt smal midja. Kort överkropp har jag även så de flesta jackors midja brukar hamna en liten bit nedanför min midja, snarare lite på höften istället.

Någon som har tips?

Jag tycker att Zara brukar ha fina, formsydda dunjackor. Jag har en längre därifrån som är jättevarm och skön, och den sitter väldigt snyggt. Gå dit och prova om du har möjlighet, är svårt att säga hur det blir med midjan och höfterna för dig :)

Jag tänkte också tipsa om Zara innan, men jag var inne där själv för ett par veckor sedan och tyckte inte de hade lika mycket snyggt längre. De hade en snygg modell men det var inte med dun, och den som var gjord av dun satt inte lika bra tycker jag... Men gör som ovanstående säger ändå tycker jag, att prova kan ju inte skada! Mango har också haft snygga jackor genom åren tycker jag, om du har någon sådan butik i närheten.

Kom på att Boomerang hade en snygg modell härom året också, jättemånga hade den ett tag (2009? 2010?). Den kostade dock en hel del - runt 2000 kr om jag minns rätt - men det kanske det kan vara värt?

Tack för svar!

Ska kika lite. Helt klart värt att lägga ut pengar på något som passar istället för något halvdant. Storlek 36 brukar passa fint över axlar och vara ok i midjan men höfterna får inte plats...

Får knäppa upp på det här viset för att det inte ska vara obekvämt.

emmas2_by_erehsidne-d82e7s2.jpg

Liknande trådar

Utrustning Tjenixen forat :D som den fruna rackare jag är så vill jag vara ute i god tid och hitta en VARM vinterjacka! (jag har minsann sett...
Svar
14
· Visningar
2 972

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka