Vårlökar...?

Mia_R

Trådstartare
Jag köpte en massa vårlökar tidigare i höst och trodde att jag skulle hinna plantera dem innan vintern, tyvärr så kom annat emellan som en infernalisk period med enormt mkt och stressande jobb, så nu står jag här med > 400 lökar och gläds över snön som äntligen faller!

Frågn är ju då, vad gör jag med alla lökar? Ska jag plantera dem i krukor och ställa ut eller lägga dem i groventrén som är kall och hoppas de klarar sig över vintern och går de isf att plantera ut i vår efter en köldknäpp "inne" i entrén? :confused:

Sv: Vårlökar...?

Jag har ett bättre förslag! :D

En vår gladdes jag åt totalt oväntade vackra röda minitulpaner i stallväggens rabatt. Dåvarande maken log glatt... Han - som är en reafreak - hade hittat tulpanlökar snorbilligt. Tjälen hade redan kommit men det löste han elegant. Han ställde ut lökarna på den frusna jorden och täckte över med ett gott lager jord o gödsel!

de blommade vackert många vårar efter det.

Så din lösnig kan ju vara att skotta undan snön, lägga ut lökarna och täcka med hjord. Har du ingen bra plats så ställ dem där de bo till våren och plantera om efter blomning.

Tanten

Sv: Vårlökar...?

Var bor du?
Kan du inte plantera dem tidig tidig vår?
Ananrs hade jag nog satt dem i krukor :)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 379
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka