Världscupen

Sv: Världscupen

2009 års final går i Strzegom, Polen i Augusti.

Någon som varit där och kan rekommendera något hotell etc. ?

Tja.... det finns ju inte nå't "Grand Astoria Excelsior *****" där precis :D
...men vill du bara ha en billig säng o sova i ligger ett litet hotell inne i byn -5km från tävlingsplatsen vid torget:
Hotel Granit
Strzegom ul. Rynek 39
Telefon: +48 (074) 855-03-44

Kostade vist ca 100pln per natt ~280SEK för ett år sedan

-Ett annat tips: Kolla propositionen http://www.worldcupstrzegom.pl/images/stories/moduly/propozycje_Strzegom_2009.pdf -dom kan eventuellt ha listat andra hotell.

/Max

Correction:
Kostade 80pln för enkelrum och 100pln för ett dubbelrum oavsett om man var en eller två i det -dusch o toa på rummet.

/Max

Har aldrig varit där då det oftast ligger i midsommarhelgen. Men funderar på att åka dit i år, om det blir några svenskar till start då förstås...

Det är en Jättefin tävlingsplats
-Faktiskt en av de bästa jag varit på
Och tuffa välbyggda banor.

Kan rekomenderas!

-Kör man bil dit ska man veta att de sista 8-10 milen är jättedålig väg (JO JAG MENAR DET -ni har ADRIG sett så illa nån annan stans)

Annars kan man flyga till Wroclaw sedan hyra bil eller ta taxi
-Det är bara 6mil emellan.

/Max

Jo jag vet, vet nog rätt mycket om stället för att aldrig ha varit där. Har även skrivit om tävlingen hemifrån (& dessutom fått ett offentligt debattsvar för att jag jämförde banan med våra svenska). :angel:
Brukar ju alltid vara mycket svenskar där, och jag har hört AH svära över den där sista biten (& passkrångel, vägspärrar etc etc :angel:) ett antal gånger... :grin:

Liknande trådar

Hoppning I morgon drar äntligen Världscupen 2023-2024 igång. Premiären går i Oslo. Några mer som är taggade? Och framförallt - någon som har...
12 13 14
Svar
269
· Visningar
20 878
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tisdagen den 22 augusti stänger anmälan till Stora Enso Riksmästerskap i fälttävlan. Finalen går v.35, 2-3 september i Flyinge.
Svar
0
· Visningar
261
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 272
Senast: Äpplet.
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ponny-EM i hoppning, dressyr och fälttävlan avgörs i Strzegom, Polen den här helgen. Under söndagen är det individuell final i hoppning...
Svar
0
· Visningar
296
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka