Världscupen avbryts

Sv: Världscupen avbryts

Fy fan vad ruggigt det såg ut när dom filmade hela händelsen så inpå! Jag har sett både trav och galopphästar falla ihop men då är det på ett helt annat sätt ändå....

Usch!
Fy så tråkigt :(

Fy fan vad ruggigt det såg ut när dom filmade hela händelsen så inpå! Jag har sett både trav och galopphästar falla ihop men då är det på ett helt annat sätt ändå....

Usch!
Fy så tråkigt :(

Usch, tårarna trillar. Det såg läskigt ut och samtidigt blir man så otroligt stolt som hästmänniska att man har en tyst minut för hästen. :bow:

Ja det var en otroligt fin ''cermoni'' för inblandade och hästen. Sjukt tragisk och otäckt att se hur han krampar.. :cry::cry:

kl

Fruktansvärt sorgligt!:cry: Så hemskt för Eric Lamaze och alla andra runt Hickstead, vilket hemskt sätt att förlora sin häst :cry:

Väldigt tragiskt och det var hemskt att se.... :cry:

Bra gjort av ryttarna att avbryta tävlingarna och visa sån respekt :bow:
Lider oerhört med Eric och hans team.

Det var en chock att se det på livesändningen, det kom så plötsligt efter att han kämpat på så bra inne på banan. Otäckt att se och Eric var ju i total chock så klart.
Hoppsporten har mist en stor förmåga, vila i frid. :(

Det är fruktansvärt :cry: men jag tycker att det var oerhört bra att de dels avbröt tävlingen och dels att de höll en tyst minut för hästen.

Är faktiskt övertygad om att många är så otroligt bra på att fokusera på sin uppgift att dom faktiskt kunnat hoppa.
Att dom avbröt tävlingen var av respekt för häst och ryttare.

Hörde just ett exempel om en fälttävlansryttare som red samma bana dagen efter med en annan häst :crazy:
Uppenbarligen bröts inte den tävlingen.

Jag tänker inte titta. Det är så jävla sorgligt och tragiskt alltihop så jag har inga ord.....

Tankar till ryttaren och teamet runt omkring denna fantastiska kämpe till häst!

Det är en stor sorg för ridsporten i allmänhet och för Eric Lamaze och hans team i synnerhet.

Jag såg detta live på SVTplay och eftersom min laggade så försvann först denna sekvens och jag fattade inget när Lotta började prata om obduktion.

Efter att ha sett reprisen kan jag verkligen höra (och känna min egen ) Lottas despirationen när hon säger "Nu där den, den dör!"
Fruktansvärt...

Jag såg inte direktsändning, spelade in sammandraget och fick se det där. Vilken tragedi!!! Väldigt otäckt och sorgligt...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Ridsportens världscup i hoppning pågår mellan oktober och februari. SVT sänder de flesta tävlingarna. I vår guide hittar du...
Svar
0
· Visningar
281
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hoppningens världscupserie, Longines FEI Jumping World Cup, krymper allt mer. Senast i raden av världscuparrangörer som ställer in är...
Svar
0
· Visningar
299
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann vann världscuptävlingen i hoppning i Göteborg för andra året i rad på det vassa stoet Mary Lou. Nu siktar han mot...
Svar
0
· Visningar
405
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann och hans Mary Lou rev i omhoppningen i världscuptävlingen i Madrid och missade pallplats. Men tolfteplatsen borde...
Svar
0
· Visningar
396
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama