Världens snabbaste hest?

H

Hestvald

:bump:
jag har sökt jättelänge :rofl: och kan inte hitta någonstans på internet hur snabbt en verldens snabbaste häst springer? jag har läst en hel del om gallophästen Ghostzapper hur långt är ett gallopplopp ? i Breeders cup classic.

tack på förhand!
:banana:

Sv: Världens snabbaste hest?

Breeders' Cup Classic går över "a mile and a quarter" eller cirka 2000 meter så det är ett relativt långt lopp. De klassiska Derbyloppen i Europa går över 2400 meter. Vanliga sprinterlopp går över 1000 eller 1200 meter.

De absolut snabbaste hästarna är Quarter Horses som springer distanser runt 400 meter. Då går det undan, de bästa springer under 20 sekunder!

Referaten låter: "They're off and it is a photo-finish"
:banana: :banana: :banana:

Men faktum är att om ett fullblod möter en quarterhäst över 600 meter då vinner fullblodet. Det finns sånna tävlingar i USA också.

Det blir då ungefär 72km/h det är snabbt det!:) tack alla:bow:

Men faktum är att om ett fullblod möter en quarterhäst över 600 meter då vinner fullblodet. Det finns sånna tävlingar i USA också.

Jag lovar att alla typer av häst slår min quarter med mååånga länger, tror att en shettis är snabbare:rofl:
Min kära dam inte hört att hennes ras är snabb!
Varför ska jag springa? jag skrittar ju så fort jag kan??!!:D

Det är enda gången min quarter är snabb:D

Börjar sakna fullbloden mer och mer.. Hade sådana förut både till hopp och western. Har aldrig träffat på så goa och lättlärda hästar. Quartern är en annan femma, ger man min lillfingret tar hon båda armar:smirk: Jag och sambon letar med ljus och lykta efter ett par märrar att ha till rid/avel med quarter. Men det verkar inte vara det enklaste, för ett par år sedan hade jag det superlätt att hitta supertrevliga fd galoppörer. Men men trägen vinner!

Hej hopp! Ursäkta kapningen!:angel:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 778
Senast: cassiopeja
·
A
Hästmänniskan Behöver bara skriva av mej någonstans. Det var totalt oväntat. Hon har gått på bete med sin bästis, dom har gått tillsammans nästa hela...
Svar
13
· Visningar
2 578
Senast: palle
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 316
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar