Minns inte namnet på den, kan kolla när jag kommer hem. Har inge direkt procedur utan brukar mest peta in nagelbanden.
Igår tvättade jag naglarna med remover innan (hade gammalt lack kvar), petade in nagelbanden, la två tunna lager underlack från mitten ut mot topparna, sedan två tunna lager med rött nagellack och sen seche vive gel som överlack. Det tog typ 2 h och sen var jag försiktig med händerna hela kvällen. I morse hade 3 naglar skavts av på toppen så fick ta bort allt..
SÅ. SATANS. SUR.
Ja, jag förstår verkligen att du blir sur. Längre än så ska ett nagellack sitta - till och med utan överlack etc.
Jag är konsulent för ett svenskt kosmetikföretag för hemförsäljning, och har varit länge. För många år sedan gick jag deras kurser, varav en var just inriktad mot nagelvård. Det jag lärde mig då använde jag mig av fortfarande och lacken sitter minst en vecka - trots stallsysslor, etc.
Steg 1. Ta bort gammalt lack med en nagellacksremover som INTE innehåller aceton eller olja. Man ska absolut inte använda ren aceton!
Steg 2.
Tvätta händerna, smörj in med handkräm.
Steg 3. På med nagelbandskräm, massera in och peta ner nagelbanden.
Steg 4. Gör rent naglarna med nagellacksremover - som inte innehåller aceton eller olja. Det är superviktigt att man får rent naglarna, då dessa ska vara helt fria från fett. Man ska alltså inte heller peta på naglarna med sina fingrar, då fett från fingrarna fastnar på naglarna.
Steg 5. Måla på ett lager nagelförstärkning/baslack - låt torka ordentligt
Steg 6. Måla på två tunna lager nagellack - som får torka ordentligt mellan målningsomgångarna.
Steg 7. När sista lagret lack har torkat ordentligt målar man på ett överlack - om man vill ha det. Låt torka ordentligt.
Om man gör enligt ovan så ska till och med det sämsta nagellacket sitta mer än 12 timmar om man inte gör något totalt galet med händerna under tiden.
Det enda jag kommer på som brister i din procedur är att du borde göra rent naglarna med remover efter att du petat ner nagelbandet. Kolla också upp innehållet i din remover.
Hoppas ovanstående tips hjälper till och lycka till!
/Lizzie