Vårkänslor

S

Spirelli

Hur reagerade era pållar på den plötsliga värmen. Min stackare med rätt mycket vinterpäls trivs inte alls. Vill då rakt inte jobba med mig på ryggen, svettig efter bara en liten stund. Tog t o m febern och undersökte honom grundligt men kunde inte komma på nåt annat än värmen. Nån annan som också fått en "trög" häst? Får väl testa tidigt i morgon och sen om det blir bättre, annars ???

min ponny blir snäll.. överdrivet snäll och så är han kär :crazy:... i stallets konstigaste ponny(får man skriva så?! men hon är värkligen inte fin på nått sätt bara förbaskat söt :)):angel: fasiken vad han reser upp sig mot henne.

Hästarna blev väldigt positiva i stallet.
en eller två kanske blev lite loja men över lag så var alla som vanligt. Bara mycket gladare, (min var det iallafall. :D)

Min tappar typ all päls på 2-3dagar... Det fullkomligt rasar hår och hon blir lite grinig i boxen.
Men när man är ute och rider är hon HELT GALEN!
Ska bara springa hela tiden kan inte ta ett normalt skritt steg... Som tur är brukar det lugna ner sig efter ca 1 vecka...

Mina är tvärtom men dom var lite dåsiga av värmen i dag..

Vi kan byta hästar? ;)

Konvalescentvalacken blev helt säker på att egentligen är han inte en liten änglahäst utan han är vildhingsten Allan Ballan som nyss hämtats ner från bergen. *sucka*

Min åring fick storhetsvansinne och terrade livet ur hagkompisen och dessutom fick hon en rejäl energiboost och lever rövare mest hela dagarna.

Inlånade tvååringen (som tillhör Welsh här på sidan) fick fnatt och levde runt utavbara sjutton och drabbades av grav frihetslängtan och ville inte låta sig fångas in vid intag.

Nu efter någon vecka har de sansat sig nåååågot lite dock, men det är fortfarande klara vårkänslor och det spritter i kroppen på alla tre.

Deras matte vaknade ur vinterdvalan och började sitta ute och röka och började starta upp projekt som att städa gården från vinterns hundskit, elda upp vinterns stallsopor, städa bilen och andra dylika saker ;) (Och lillhunden försvinner på morgonen och släpar sig med en lycklig uppsyn och lera överallt hem på kvällen och kollapsar i korgen, för att dagen efter stå först i kön för att komma ut. Och jag som trodde åldern höll på att hinna ikapp henne..ha ha säger jag bara, hon är valpå på nytt, och nu nerklippt för våren så hon ser ut som en valp med och kallas nu allmänt 'Valpen' härhemma. Hon är 13 år i maj.. :angel:)

Mina två är väldigt nöjda och glada! Det HÖGdräktiga stoet ställer upp sig med sidan mog solen och bara njuter. Hon har fällt ALL vinterpälsen nu och ser jättefin ut. Det lustiga är att under vinterpälsen så har hon redan fått trivselfläckar! Och det utan att beta grönt gräs. Så nog mår hon bra alltid! :)

Lillpållan (ungsto på 3 år i maj) har snart fällt av sin vinterpäls. Den långa raggen är borta sen några veckor men det är en del ull kvar att fälla. Men hon ser också nöjd ut i solen. :)

Jo då nog kommer känslorna....
Pållen har haft race i hagen och står och njuter i fulla drag i solen. Blir dock lugnare att hantera över lag och vill faktiskt vara ute längre. Under vintern står han vid hag öppningen och ser ut som om han inte alls förstår sig på varför man måste vara ute mer än ett par timmar... ;)

Nu åker täcket av också och det första man gör då är att leta upp den lerigaste pölen i hagen och rulla båda sidorna och sen titta stolt på matte...
Så hos oss är det inte bara hår som yr utan sand och lera...
Han har varit jätte ren hela vintern....och inte rullat sig så mycket...men nu gör han det så fort han kommer åt och stönar ljudligt och högt!
Han ser verkligen ut att älska våren!

Lilldamen, hon har varit glad ända sen hon kommit hem till oss igen och är lerig för jämnan, hon måste rulla sig hela tiden och där kan man tala om att fälla! Skulle kunna stoppa kuddar av päls! (shettis)
Så i Fallet har vi alla vårkänslor och bara älskar det!! :love:

Pigg i hagen skutta och bralla, slipper täcket nu, även om det är lera i hagen. Slö på ridbanan, stod och somnade efter passet nästan i solen när jag satt kvar på ryggen för att prata med tränaren. Letar gräsrötter så att mulen är alldeles kolsvart. :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 493
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 221
Senast: Hazel
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 862
Senast: Jamtland
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 711
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar