Vi kan byta hästar?
Konvalescentvalacken blev helt säker på att egentligen är han inte en liten änglahäst utan han är vildhingsten Allan Ballan som nyss hämtats ner från bergen. *sucka*
Min åring fick storhetsvansinne och terrade livet ur hagkompisen och dessutom fick hon en rejäl energiboost och lever rövare mest hela dagarna.
Inlånade tvååringen (som tillhör Welsh här på sidan) fick fnatt och levde runt utavbara sjutton och drabbades av grav frihetslängtan och ville inte låta sig fångas in vid intag.
Nu efter någon vecka har de sansat sig nåååågot lite dock, men det är fortfarande klara vårkänslor och det spritter i kroppen på alla tre.
Deras matte vaknade ur vinterdvalan och började sitta ute och röka och började starta upp projekt som att städa gården från vinterns hundskit, elda upp vinterns stallsopor, städa bilen och andra dylika saker
(Och lillhunden försvinner på morgonen och släpar sig med en lycklig uppsyn och lera överallt hem på kvällen och kollapsar i korgen, för att dagen efter stå först i kön för att komma ut. Och jag som trodde åldern höll på att hinna ikapp henne..ha ha säger jag bara, hon är valpå på nytt, och nu nerklippt för våren så hon ser ut som en valp med och kallas nu allmänt 'Valpen' härhemma. Hon är 13 år i maj..
)