Vargtänder, när bett?

majola

Trådstartare
Min häst fick vargtänder utdragna igår.

Nu undrar jag när jag kan ha träns med bett på henne igen. Hon ska inte ridas på två veckor i alla fall, men promeneras med. Jag tänkte försöka låna en repgrimma ett par dagar åtminstone, så att såren får vara ifred. Hur länge bör hon slippa bett i munnen?

Och sedan undrar jag varför man inte ger bedövning till hästar när man drar ut tänder. I och för sig fick hon så mycket lugnande att hon nästan var sövd så hon kanske inte märkte så himla mycket? Eller är det något problem med att bedöva hästar i munnen. Människotandläkare bedövar ju helt obekymrat.

Sv: Vargtänder, när bett?

När vi tog bort en vargtand på min Dam så fick jag inte ha bett i munnen på en vecka för att allt skulle få läka i fred.

Sv: Vargtänder, när bett?

OK, tack så mycket!

Läkte det bra på din? Min stumpa ville inte ha kraftfoder igår kväll, men hö åt hon och i morse var även kraftfodret borta så det är nog ingen fara med henne.

Liknande trådar

Träning 7 årigt sto, import Tyskland. Vet inte mycket om ridningen där men har gått några små unghäst klasser i dressyr där. Knarrar/biter tag...
2
Svar
26
· Visningar
3 752
Senast: tuaphua
·
Utrustning Nu blir jag lite osäker. Mest på grund av att remontgrimmorna inte är (men på väg igen) så populära mer. Hur påverkar de hästen jämfört...
Svar
12
· Visningar
2 001
Senast: Líf
·
Utrustning Till häst som inte vill stödja på bettet? Rids i nuläget på tredelat bett med fasta ringar och söker hela tiden efter ett visst stöd...
Svar
11
· Visningar
933
Senast: Lavinia
·
Utrustning Min häst är vansinnigt känslig i munnen och jag har väldigt svårt att få till en lösning som hon verkar tillfreds med. Jag har extremt...
2
Svar
38
· Visningar
4 026
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka