Vargjakten ställs in i elfte timmen

Var ju i praktiken väntat.
Att en myndighet fråntar aktörerna att överklaga strider ju mot EU rätten.
Vargjakten är ju inte stoppad av biologiska skäl utan av juridiska.
Det finns ju ytterligare möjligheter att överklaga.

Min spontana reaktion till nyheten håller i sig: sur.
Att en reglerad avskjutning kommer till stånd är nog bara en fråga om tid.
Skulle detta inte ske så kommer problemen bara att öka tills folket sas röstar med fötterna, eller själva tar tag i problemet så som skett i Finland.

Vargjakten måste väl vara inställd i hela Sverige, inte bara Värmland som det står i tidningstexten?

Vargen har ett relativt stort utbredningsområde och populationen är stabil och kategoriseras därför som livskraftig av IUCN sedan 2004.

Nä inte utrotningshotad och ökat i europa sedan 04.

Förstår jag dig rätt nu? På grund av sin besvikelse över att man inte får skjuta varg just nu tänker man låta trafikskadade djur lida. Det var i s f bland det ynkligaste jag hört på länge. Snacka om att straffa/ge sig på fel subjekt.

Nu anser jag inte det är rätt att inte göra eftersök men är du medveten om vilka det är som gör eftersök?! Jo, de allmänt bespottade jägarna som i många fall pga varg riskerar livet på sina hundar när de gör eftersök!

Något att tänka på innan man kör på ett djur och förväntar sig självklart att någon ska komma dit och ta reda på det hela.

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 343
Senast: Magiana
·
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 927
Senast: Zaria
·
Tjatter Doktor John Watson återvänder psykiskt och fysiskt invalidiserad till London efter en tid som militärläkare i Afghanistan. Efter att ha...
33 34 35
Svar
696
· Visningar
30 568
Senast: cirkus
·
Foder & Strö Hej Buke, luddig rubrik, jag vet. (Till att börja med vill jag säga att stallbyte är i planeringsstadiet men det är precis som i...
Svar
14
· Visningar
3 057
Senast: MonteRose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV