BobberiBoo
Trådstartare
Lägget ligger så att jag ska ut på min sista praktik nu om två veckor, en period på 8 veckor. Men hur kommer det sig att ingen vill ha praktikanter? Jag har pratat med 9 företag som jobbar med den inriktningen inom det jag utbildar mig till och vill jobba med (och detta är vad som finns här i södra skåne)- men alla säger nej vi har ingen tid, men du är jäätte välkommen på intervju/samtal när du har tagit din examen!
Jag fattar inte, här har företagen chans att visa mig hur just deras företag fungerar och utbildar /hänvisar mig i den riktiningen dem har användning för Helt gratis i 8 veckor, men istället vill dem vänta tills jag tar min examen ( 2 veckor efter min praktik) för att då anställa mig och behöva betala lön för samma utbildning!?!
Behövde gnälla av mig lite kände jag. Är det bara jag som upplevt detta??
Jag fattar inte, här har företagen chans att visa mig hur just deras företag fungerar och utbildar /hänvisar mig i den riktiningen dem har användning för Helt gratis i 8 veckor, men istället vill dem vänta tills jag tar min examen ( 2 veckor efter min praktik) för att då anställa mig och behöva betala lön för samma utbildning!?!
Behövde gnälla av mig lite kände jag. Är det bara jag som upplevt detta??