Varför vi älskar....

MJLee

Trådstartare
Det har varit så mycket negativitet på senaste tiden, både i inlägg och trådar. Så varför inte ha lite positivitet.

Vad älskar vi och varför?

Jag älskar sommarregn, lukten när allt är friskt och nytt. Ljudet när det slår mot gräs och träd. Tom i stan när asfalt luktar på ett särskilt sätt.

Jag älskar en bok som får mig att tänka, där en ny värld öppnas som lockar fram min fantasi och får mig att tänka nya tankar. Tolkien är definitivt en husgud, jag kommer fortfarande ihåg mtt första exemplar. Fick den (av misstag) i julklapp när jag var nio och sträckläste hela trilogin under jullovet. Kommer fortfarande ihåg hur omtumlad jag var. Är nu inne på min fjärde (tror jag) kopia eftersom jag alltid köpt pocket och de slits ut efter några år :love:

Vinter, snö, tända ljus, en kopp te och en bra bok eller tv serie. Jag kan få rysningar av välbehag av att se snöflingor falla utanför fönstret.

Kall chinese takeout dagen efter. :up:

Jag älskar luften efter ett ordentligt åskväder, ren och fräsch.

Jag älskar när jag hittat en fin gammal pryl och hittat platsen den ska bo på (gamla saker är lite som personer för mig).

Jag älskar när jag tänt en brasa mitt i vintern när det är kallt och dant ute och jag och kisse goar oss inne i värmen :love:

Jag alskar musikalen Hamilton!
Jag har lyssnat pa soundtracket i over tva ar och har sett musikalen 2 ganger, och jag har fatt mer eller mindre stoppa mig sjalv fran att dagligen lyssa pa soundtracket, mixtapet och diverse "HamilDrops" - lite musikvariation borde jag fa, och kanske trottnar jag?

Jag ar normalt inte alls en musikal entusiast till denna grad, men texten och musiken ar sa kraftful och genial att den verkligen satt sig i huvudet

Att kunna gå. Så fantastiskt och inte alls självklart.
Att kunna rida. Att utan att ens behöva fundera på det ta en galopp i skogen, känna hästens muskler jobba och höra de nöjda frustningarna efteråt.
Att kunna njuta av värmen.
Att bo här. I ett tryggt land i mitt egna hus.
Att kunna se hästarna tillfreds och harmoniska utanför dörren, att se hunden ligga och njuta i trädgården, så nöjd så nöjd med att bara vara.
Att få leva.

En nybäddad säng och doften av solvarm hud hos någon man tycker om lite särskilt extra, för det ger värme och trygghet i hjärtat.

Att vakna upp mitt i natten med en katt som ligger på kudden bredvid och jag blir lycklig för att han vill vara just där med mig och vispa med svansen i just mitt ansikte :love:

Att se all grönska och vår vackra natur - jag blir lika glad varje år över att se sommarsverige, och de gånger vi är förunnade med en vacker, vit vinter här på västsidan.

Just nu älskar jag min lägenhet, stan, solen och att öppna båda dörrarna till balkongen.

Fåglarnas sång, solnedgången, närheten till allt. Inreda, skapa mitt hem. Sitta i all kaos på golvet och äta godis :heart

Min familj, sommarstugan, lukten av varm skog. Se hur hundarna leker och är lyckliga. De sprider alltid glädje!

Att känna kärlek, att vara sårbar. Jag kanske gör fel men jag älskar att älska. Och jag älskar honom :heart

Semester, åka bil i sverige tillsammans

Jag älskar luften efter ett ordentligt åskväder, ren och fräsch.

Jag älskar när jag hittat en fin gammal pryl och hittat platsen den ska bo på (gamla saker är lite som personer för mig).

Jag älskar när jag tänt en brasa mitt i vintern när det är kallt och dant ute och jag och kisse goar oss inne i värmen :love:

På en soffannons såg jag en lampa gömma sig i bakgrunden och kunde inte låta bli att fråga om den var till salu. Nu är den min :heart

Jag älskar dofterna efter ett varmt sommarregn, blir helt ljuvligt ute.
Jag älskar även soluppgångar och solnedgångar, de är så vackra att titta på.
Likaså älskar jag att ligga i snön och titta på stjärnhimmeln, något magiskt med det.
Jag älskar att köra långtradare, för det är det friaste yrket jag haft hittills.

Finns fler saker jag älskar, men då blir det nog en halv roman om jag ska skriva ner allt. 😅

Älskar när man städat klart och bara njuter av hur rent det är.
Älskar första kvällen när julpyntet kommit fram och man kan sitta och njuta av ljusen.
Älskar våren med alla små vårblommor, sommaren med bad, hösten med alla vackra löv och vintern med snö och kyla.
Älskar att sitta ihopkurade under en filt när regnet verkligen öser ner, med en bok och en kopp te och lyssna på regnet på rutan.
Älskar min nya lägenhet.

Jag älskar
- Mina nära och kära
- En mule som letar sig fram...
- Doften av nyslaget hö
- Doften efter ett efterlängtat regn
- Mariannelunds karamell - viol/lakrits
- Att bo på berget

För mig handlar det mycket om dofter.

Doften av en solvarm tallskog.
Doften efter ett sommarregn.
På senvintern, när solen börjar värma lite, och det droppar från taken. Sedan när det blir kväll brukar man kunna känna den första dofthinten av vår.

Att gå och titta på alla de vackra blommorna som finns i diket längs med mindre vägar.
Att sitta eller ligga i skuggan en varm sommardag, de blåser lätt och är precis sådär lagom varmt.
Att skratta tills man nästan kiknar.
De där (tyvärr alltför sällsynta) gångerna när man är ute och springer, och ben och lungor känns starka och pigga. Man vet att man kanske borde hålla tillbaka lite, men benen bara rullar på och att sakta in känns bara onaturligt.

Finns hur mycket som helst ännu, men måste väl sluta någonstans :)

Mina hundar, jag sörjer fortfarande förlusten av mitt livs största kärlek (hund) men de två jag har är en stor tröst.

Mitt sovrum, älskar att kunna stänga dörren under dagen och komma till ett svalt och förhållandevis rent rum på kvällen.

Livet i stort just nu.

Vårt nya hus och naturen runt. Lukterna, ljuden och ljuset som i det här huset kan få komma in och ta stor plats.

Min häst och hund. Hästen är så roligt känslig och så formad som jag vill ha en häst. Hunden är en sån kärleks-och glädje-sprinkler.

Min sambo. För att han sporrar mig varje dag, för att han är så galen och så jävla rolig, för att han kämpar arslet av sig för oss och även mina djur.

Min pappa. Som alltid finns där och som gör så tokroliga saker.

Mina vänner, som alltid finns där trots avstånd. De som är så härliga och bäst. Och som nu kommer kunna hälsa på enklare iom större hus. Det ÄLSKAR jag!

Mitt jobb. För att det utmanar mig, lär mig mkt, gör så jag får träffa spännande folk, är omväxlande och så himla kul. Love it!

Älskar också att vara vid vatten. Bada, åka båt, bara lyssna på ljudet av det. Och nu har vi max 5 min till det.

Älskar min sköna säng som gör att jag kan sova bättre.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka