Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Människohår och naglar växer oxå fortare på sommaren. Jag skulle gissa att dethar med ljuset att göra, som sätter igång nån process i kroppen...hormoner kanske oxå är med och leker...
tror inte att det har med rörelse att göra
Det finns flera olika studier om det här, jag orkar inte redogöra för alla. Kort sagt kan man säga att det är för att blodet tar en lite annan väg på vintern för att inte kyla ner hästen (det går inte lika långt ut i hoven som på sommaren) och därför kommer det inte ut riktigt lika mycket näring i hovarna.
Ska se om jag hittar hemsidan där det står om det...
Jag tycker att hovarna i år har vuxit alldeles extremt fort.Mycket mera än de brukar.Pratade om det med vår hovslagare och han tror att det beror på det eviga regnandet som har gjort betet kraftigare än vanligt.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.