Varför ska detta upprepas gång efter gång?

Sv: Varför ska detta upprepas gång efter gång?

Kanske bara är jag som har bil med ovanligt hållbara rutor.. Här tror jag knappast att varken sopkvast eller gatsten hade gjort jobbet..

Håller med, får vara riktigt, riktigt kass kvalite om en sopkvast får sönder en ruta. Gatusten ger väl sprickor på sin höjd vid ett kast.

Håller med, får vara riktigt, riktigt kass kvalite om en sopkvast får sönder en ruta. Gatusten ger väl sprickor på sin höjd vid ett kast.

Det var en SAAB, trodde det var bra kvalitet, men det kanske var ett stenskott eller så på lämpligt ställe ;)

Kl

Förstår inte hur människor missar informationen att man inte ska lämna hundar (eller barn) i bilen på sommaren, man hör ju om de över allt?! Och jag kan aldrig tänka mig att människorna själv skulle sitta i bilen och vänta på någon till exempel, med dörrar och fönster stängda. Sen att de händer på tävlingar och utställningar är ju ännu konstigare och hemskt. Om inte de aktiva hundägarna vet, vem ska då veta?:(

Jag fick lära mig av skroten att tändstift krossar rutor effektivt. Alltså inte själva metallen utan det andra som är på ett tändstift, det vita! Haha jag är så dålig på att förklara och kommer inte på vad det heter, men jag blev jätteförvånad när de visade mig hur enkelt en ruta gick sönder av detta! De provade på flera rutor också, så det fungerar.
Så man kanske alltid skulle gå omkring med tändstift i väskan!

Hur tog du dig in i bilen tillsist?

Och till tråden: helt sjukt att det händer om och om igen. Läste ni om kvinnan som "glömde" hunden i bilen så den dog? Fyyyy :eek:
Och att det ska behöva ropas på utställningar! Där får man ju ha med hunden, eller hur?! Galet.

Vi kan inte lämna vår valp hemma ensam någon stund ännu så antingen åker vi båda två så en kan gå runt med vovve eller sätta sig i skuggan med honom om vi tex. måste handla eller så fixar vi hundvakt! Man får ju planera lite helt enkelt!

Det jag inte fattar är varför man tar med sig hunden ö.h.t om man ändå tänker lämna den i bilen flera timmar. Då är det väl smidigare att lämna hunden hemma och be någon rasta den om man inte har hundgård.

Instämmer.
En sak är väl om man har en hund som inte är ensamhetstränad än och man har den i bilen för att handla mat en snabbis, men då kan man ju se till att ta det på kvällar eller någon gång när det är svalt. Däremot att ha med hunden i bil för att gå på marknad eller annan shoppingtur :confused:

*kl*

Jag undrar om de här människorna ens är medvetna om vad de gör mot sin hund?!? De måste ju leva i sin lilla sällskapshund bubbla och inte vara särskilt intresserade av att förkovra sig i hundarnas värld särskilt mycket. Skulle man göra det, så hade man nog läst någonstans att det inte är så smart att lämna sin hund i stekhet bil mitt på sommaren..

Jag är mest förundrad över att don inte fattar det av erfarenhet (att det blir äckligt, farligt varmt i bilen). Dom måste ju någon gång ha klivit in i en stekhet bil som stått parkerad i solen.

Jag är mest förundrad över att don inte fattar det av erfarenhet (att det blir äckligt, farligt varmt i bilen). Dom måste ju någon gång ha klivit in i en stekhet bil som stått parkerad i solen.
Jamen eller hur! Det borde ju de flesta människor ha upplevt någon gång tycker man. Så varför fattar de inte att det blir så varmt även när hunden är i bilen?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka